244 Tita en vakantie

Sinds woensdag weet ik dat ik eindelijk de komende week vakantie heb. 9 vrije dagen nog wel! Zalig! Dacht ik. Want de Mams is roet in het eten aan het strooien. Zij denkt namelijk dat ze mijn vrije tijd mag volstoppen met allerlei rotklussen. Aargh! Ik ga hier echt moeten zorgen dat ik niet thuis ben deze week, want anders heb ik het zitten.

Daarstraks begon ze al te zagen dat ik gisterenmiddag mijn schoenen niet had gepoetst (klopt, maar moet ik dat net per sé doen op de eerste momenten van mijn verlof?) en dat ze dat al een hele tijd geleden gevraagd (lees: gecommandeerd) had (klopt, maar op de moment dat ik dat moest doen, moest ik onverwachts gaan babysitten en daarna ben ik gewoonweg niet meer thuis geweest buiten om te slapen en te eten).

De laatste tijd staat ze in zaagmodus. Vrijdagavond heb ik haar eens eventjes laten doen: ze heeft een monoloog van 7 minuten gehouden zonder dat ik ook maar 1 woord heb teruggezegd. Allemaal over dat ik niet goed bezig ben, dat ik moet opruimen en dat ik daarna niet weer alles moet terug volleggen (euh, ik ben een chaoot en zo gaat dat nu eenmaal met chaoten), dat als ik het niet opruim ze het allemaal gaat meegeven met het groot vuil (ik waande mij plots terug in mijn pubertijd), dat ik maar alleen moet gaan wonen als het hier niet naar mijn goesting is maar dat ik dat toch niet zal kunnen alleen wonen want dat ik daarvoor te marginaal ben omdat ik niet opruim,…

Zucht! En zij is dus ook de hele week thuis. Ik ga nog staan springen om terug te mogen gaan werken.

4 thoughts on “244 Tita en vakantie

  1. *zaagmodus aan* Oh, ik ken het zo goed! Ik woon tijdelijk terug thuis (ondertussen alweer 3,5 jaar) maar verhuis over een paar maanden. Ik ben het ook beu dat je nooit kan doen wat je wilt en dat er altijd klussen zijn. En dat die NU moeten gedaan worden. *zaagmodus uit*

Geef een reactie

