249 Tita en een bizarre droom

Gisterenmorgen werd ik wakker na een bizarre droom. En voor 1 keer kan ik hem eens navertellen.

Mijn ouders hadden een huis gekocht in een ander land. Geen idee welk land, maar mijn gevoel zegt dat het Italië of Spanje was. Het was een groen (licht-turquoise) huis met een puntdak op een groot plein, waar tramsporen lagen en veel fietsers en brommers reden. Aan de overkant van het plein grensde een drukke straat met ontzettend veel verkeer.

De leefruimtes van het huis kreeg ik niet te zien, wel iets dat leek op een ondergrondse parking. Van daaruit moest ik een trap op om naar de slaapkamers te gaan kijken zodat ik er 1 voor mezelf kon kiezen.

De eerste was een grote lange slaapkamer die uitkeek op het plein aan de voorkant en redelijk donker. De tweede was ook groot en lang, had een knus hoekje en was heel licht: onmiddellijk mijn favoriet. De derde bestond eigenlijk uit 2 grote slaapkamers met een tussenmuur waarin 3 deuropeningen zaten zonder deur waardoor het achterste gedeelte heel donker was. De vierde bleek een heel appartement te zijn waarvan ik enkel de keuken, eetkamer en salon zag en dat verhuurd werd (er zat een heel gezin aan tafel) en waar het kerstmis bleek te zijn. Voor de vijfde kamer moest ik weer een trap op en toen kwam ik uit in een enorm en luxueus glazen appartement op het plat dak (terwijl het voordien dus een puntdak had). En toen ik op het terras van dat appartement stapte keek ik uit op de een of andere gigantische oceaan en was er van het plein voor de deur dus helemaal geen sprake meer.

Even later liep ik weer de trap af om met mijn ouders te bespreken in welke kamer ik wou slapen en toen kwam ik plotseling weer uit in onze tuin hier in België. Waar het zomer bleek te zijn en mijn moeder en zus Lune aan de tuintafel zaten. Plots bleek dat ook zij in dat huis zou gaan wonen (van haar vriend en zoontje was blijkbaar ook geen sprake meer, net zoals van mijn zus Helle en haar vriend) en er haar psychologiepraktijk zou beginnen. Ik mocht als eerste mijn favoriete kamer zeggen: de derde. En toen zei Lune dat zei voor haar praktijk graag de art-pjljlja-kamer (ze zei niet letterlijk “pjljlja” maar eerder iets onverstaanbaars dat mij aan art-deco deed denken) het meest geschikt vond. Toen de Mams en ik vroegen welke kamer dat was beschreef ze de kamer en bleek dat mijn favoriet te zijn.


En toen werd ik met een gefrustreerd gevoel wakker omdat ik gewoon al aanvoelde dat er ambras van zou zijn gekomen. Blij dus dat het maar een droom is.

Maar er wordt gezegd dat je dromen te maken hebben met de dingen die je in het dagelijks leven bezighouden. Ik heb echt geen idee wat de link is tussen mijn bekommernissen en deze droom.

2 thoughts on “249 Tita en een bizarre droom

Geef een reactie

