259 Tita ging naar een bruiloft (dag 2)

Gisteren trouwde een kennis oftewel een meisje waar ik nog samen zangles mee heb gehad. ’s Avonds dus naar hun dansfeest. Eigenlijk had ik niet zo veel zin want qua dag vond het op een lastig moment plaats omdat ik vandaag een zware werkdag had. En bovendien was ik meer in the mood om een burgeroorlog te ontketenen: ik had (en heb eigenlijk nog altijd) ruzie met de Mams.

Ik wist niet goed wat te verwachten eigenlijk. De uitnodiging was heel klassiek en Fie bleef bij haar mama slapen de nacht voordien (ook al wonen ze al samen en hebben ze een zoontje). Nogal ouderwetse ideeën naar mijn mening (hoewel iedereen daar zijn goesting mee doet natuurlijk dus laat je door mij niet weerhouden om hetzelfde te doen). Het idee van het dansfeest (met dessertenbuffet) vond ik dan weer moderner.

Uiteindelijk bleek ze een prachtige, eenvoudige jurk te dragen en was haar haar heel romantisch ingevlochten. Het koppel stond de gasten op te wachten samen met hun ouders (weer zo’n klassiek idee). Op een gegeven moment openden ze dan het dessertenbuffet dat vooral uit taarten bleek te bestaan en ik ben helaas niet zo’n taarteneter. Maar ja. De muziek bleek overigens ook niet zo mijn ding te zijn.

Maar het gezelschap was wel super. Ik kwam er nog wat meisjes tegen die ook nog hebben meegezongen en we hebben ongelooflijk veel bijgetetterd. En toen ontstond het idee om eindelijk nog eens samen te komen, met zijn allen. Dus in juli volgt er een barbecue met ons zangkliekje en aanhang (die van hen, want ik ben de enige die single is) én schattige kindjes. Zalig! Hopelijk hebben we dan mooi weer.

Overigens voelde ik me niet zo goed in mijn vel over mijn kledingkeuze. K. en ik reden samen (met haar man ook nog) en we gingen een rokje of kleedje aan doen. Toen we arriveerden verschoten we al over hoe chic de andere vrouwen er uit zagen. En toen bleek ik zowat de enige te zijn die geen kleedje aanhad en ook nog eens zowat de enige die lange mouwen aanhad. Spijt dat ik had dat ik mijn blauw zomerkleedje niet aanhad. Hoewel K. en ik dan te veel assorti zouden zijn geweest, want zij had effectief een blauw kleedje aan.

2 juni: Blote benen of niet? Jeansbroekdag vandaag, veel praktischer om te werken. Hoewel er wel een jeansrokje in de maak is zodat ik ook op het werk mijn melkflessen kan showen! Nog steeds 1/30 op de vrouwelijkheidscurve dus.

One thought on “259 Tita ging naar een bruiloft (dag 2)

  1. Mja als je naar een trouwfeest gaat denk ik dat de dresscode wel chique is. Ik moet geen mensen op mijn feest in short en met T-shirts met daarop ‘suck my discotheque” hahaha 😀 Maar rokje of kleedje, dat maakt toch niet zoveel verschil?
    Ik wil sowieso ook een dessertenbuffet op mijn feest. En niet enkel taart want dan is het een taartenbuffet. Muffins, brownies, rijstpap, chocomousse, pudding, panna cotta, noem maar op!!! 🙂

Geef een reactie

