282 Tita en rokjes in het verkeer (dag 25)

Ik heb er nog niet over geschreven, denk ik, over de rokjes. Omdat de meeste dingen waar ik aan dacht al aan bod kwamen op het Blote benen-blog.

Maar vorige week had ik een weekje vakantie. En toen ging ik all the way wat het rokjes/kleedjes dragen betreft. En een mens komt dan ook al wel eens buiten. En bovendien is een fiets een handig transportmiddel. En last but not least… een mens moet dan ook wel eens een straat oversteken.

Je moet weten dat ik dagelijks fiets: naar mijn werk, naar hobby’s, naar afspraken met vriend(inn)en, naar de winkel,… Op gebied van het oversteken van straten met de fiets mag ik mij dus wel een ervaringsdeskundige noemen. En mijn ervaring zegt mij dat ik vaak lang aan een zebrapad (in het spitsuur durf ik al over minuten spreken) moet staan wachten, voor de auto’s stoppen en mij laten oversteken. En ik kan daar overigens wreed pissig om zijn, want toen ik leerde autorijden is mij geleerd dat je als chauffeur verplicht bent te stoppen als er iemand aan een zebrapad wil oversteken. Ongelooflijk hoeveel chauffeurs die verkeersregel gewoonweg aan hun laars lappen! Een kwetsbare voetganger/fietser moet eigenlijk al schijnbewegingen doen en zich bijna voor de wielen van zo’n moordtuig gooien om aan de overkant van de straat te geraken.

Vorige week was dat probleem plotsklaps opgelost. Chauffeurs houden blijkbaar van blote benen! En blijkbaar maakt het zelfs niet uit of het stevige benen zijn (zoals die van mij) of prachtige lange stelten. Het lijf waar ze onder staan maakt ook niet uit. En het maakt ook niet uit of de chauffeur een man of een vrouw is.

Had dat dan eerder gezegd, zeg!

 

25 juni: Blote benen of niet? Ja, met zwierrokje (niet handig op een trampoline overigens: ik steeg bijna op!). 12,5/30 op de vrouwelijkheidscurve (zal ik gebuisd zijn op het einde van de maand of net niet?).

One thought on “282 Tita en rokjes in het verkeer (dag 25)

  1. Hier stoppen ze wel vaak, maar ik heb gemerkt op de steenweg bij Teamo thuis, daar rijden ze echt gewoon door en daar krijg ik de zenuwen van. Ik ben dan zo iemand die op den duur gewoon oversteekt en zoiets heeft van “ze moeten maar stoppen!” Tsss, allemaal gebuisd op hun examen!

Geef een reactie

