294 Tita en nog een kippenverhaal (dag 37)

Gisteren dacht ik nog dat het niet erger kon. Vandaag heb ik al weer een historie over mijn kippen te vertellen. Eentje waarbij ik nog meer in paniek sloeg dan de dag voordien.

Om de één of andere reden had ik vrijdagavond mijn wekker verkeerd ingesteld en werd ik daardoor zaterdagmorgen een half uur te vroeg gewekt. Eenmaal wakker stoorde ik mij enorm aan het gekras van de eksters en het gekakel van de kippen uit de buurt. Daarom liep ik naar het raam, opende het en sloeg het met een klap toe in de hoop dat die beesten zouden zwijgen, maar dat gebeurde niet. En ook de kat lag niet op haar plekje waar ze elke morgen ligt te wachten tot iemand haar komt begroeten.

Nu hebben wij nogal een aangelegde tuin met perken en zo. Vanuit mijn raam heb ik zicht op een bepaald perk en daarachter zag ik een kat lopen, maar niet de onze. Maar ik stelde mij er geen vragen bij want er lopen hier wel meer katten door de tuin. Enkele seconden later verschijnt de kat VOOR het perk en zie ik dat het geen kat is maar iets veel groter: een vos!

Nu hoor ik jullie al denken: “Wauw, wat een prachtig beest!”. En normaal zou ik dat ook denken, was het niet dat een vos op kippen jaagt. En plots kon ik mij niet meer herinneren of ik de kippen de avond voordien had opgesloten. Dus ik ben in een wip de trap af gerend (2 verdiepingen), heb zo snel mogelijk de sloten van de achterdeur geopend (waar trouwens onze kat zat te bibberen van de schrik) en ben naar buiten gespurt. De vos was al gaan lopen en ik ontdekte gelukkig dat het kippenluikje toe was en de kippen dus ok waren.

Ik heb nog een paar minuten in mijn badjas (die had ik in de rapte blijkbaar gauw uit de kast gepakt en aangetrokken) op een stoel zitten bekomen.

One thought on “294 Tita en nog een kippenverhaal (dag 37)

Geef een reactie

