296 Tita en mensen die nooit volwassen worden (dag 39)

Gisteren een familiefeestje en 1 van de nonkels bewees weer eens dat hij nooit volwassen is geworden.

Eerst en vooral begon hij te vertellen dat hij een elektrische fiets heeft gekocht. En dat hij vanuit Oost-Vlaanderen naar Antwerpen zou fietsen daarmee. Terwijl hij dus nooit sport (hij heeft van zijn kinderen vorig jaar een Wii gekregen en die hooguit 2 keer gebruikt en als je hem daarop wijst zegt hij dat hij elke dag gaat fietsen wat hij effectief doet maar dan wel hooguit 20 minuten op zijn dooi gemakske). Ik heb overigens nooit begrepen hoe zo’n onsportieve mens 2 supersportieve kinderen op de wereld heeft gezet. Volgens mij zijn die van de melkboer of zo. Maar enfin, hij heeft de rest van de middag constant over die fiets gepraat.

En als hij dat niet deed, dan praatte hij wel over het feit dat hij een hond wil kopen. Ondanks dat mijn tante dat niet wil, want ge gaat zien dat na een paar weken die hond hem niet meer interesseert en veel te veel werk vraagt en dat mijn tante elke dag met dat beest mag gaan wandelen. Ook daar raakte hij niet over uitgepraat.

Mijn tante had aan het begin van de middag gezegd dat hij niet zo veel mocht drinken en  eten want dat hij verslaafd raakte aan drinken en dat hij te dik werd. Wat trouwens een feit is: sinds hij gestopt is met roken is hij serieus bijgekomen. Op een gegeven moment is hij stiekem wijn gaan drinken en chips gaan eten in de keuken. Daarna hebben we lekker gegeten en in de late middag was er nog taart. Nadat hij al 2 stukken taart op had, vroeg hij nog een stuk bij maar hij kreeg niets meer van mijn tante. Waarop hij aan mij vroeg om hem nog een stuk taart op te scheppen. Wat ik uiteraard niet deed. Even later riep hij dan ook: “Wie wil er nog eens stuk taart? Ikke!”

Redelijk belachelijk gedrag voor een volwassen persoon dus. En dan te denken dat hij een zakenman is geweest.

 

One thought on “296 Tita en mensen die nooit volwassen worden (dag 39)

  1. Ik zou ver weg aan de andere kant van de zaal gaan zitten zijn! Pff, tegen zo’n mensen kan ik ook niet goed tegen. Met hun foliekes… Hoop dat ze geen hond kopen, ik heb nu al medelijden met dat beest.

Geef een reactie

