302 Tita en suiker (dag 45)

Eigenlijk heb ik een suikerverslaving en ik eet normaal niet braafjes een 10-uurtje, een 16-uurtje en nog iets lekkers ’s avonds. Nee, ik hou schranspartijen en als ik dat niet doe eet ik gewoon de hele dag door: chips, chocolade, koekjes, cake, snoepjes, olijven, ijsjes,…

Ik weet van mezelf dat als ik alles mag eten, ik het niet met mate zal doen. Daarom is dit voor mij de enige manier om echt iets aan mijn overbodige kilo’s te doen. Maar eigenlijk probeer ik ook mijn voedingspatroon (definitief) te veranderen.

 

Mijn nieuw voedingspatroon ziet er ongeveer als volgt uit:

* ontbijt: 1 glas water vooraf, 1 stuk fruit, een fruityoghurtje (gewoon, geen mager), 2 kleine boterhammen of 1 grote met confituur (waar suiker in zit) of een smeersel van zongedroogde tomaatjes met kruiden en af en toe eens een boterhammetje met choco (maar die is nu op), 1 glas water tussendoor

* 10-uurtje: Dit hangt een beetje van mijn werkuren af. Als ik vooraf weet dat ik laat zal kunnen lunchen, voorzie ik een boterham als 10-uurtje. Anders eet ik gedroogde stukjes mango, wat nootjes of rauwe groenten zoals paprika, komkommer of tomaatjes.

* lunch: 1 glas water vooraf, 2 boterhammen (op het werk met een dun schelletje kaas en een tomaat, thuis met kippewit of gerookt vlees) en 1 stuk fruit (of als het gele kiwi’s zijn 2 want die zijn nogal klein)

* 16-uurtje: Ofwel mag ik dan echt iets snoepen zoals een koek, een ijsje, een stuk chocolade. Ofwel eet ik dan weer groentjes of nog wat fruit (aardbeitjes of druifjes (ik weet dat daar ook veel suikers inzitten, maar ik eet er niet overdreven van) of…)

* avondmaal: 1 glas water vooraf, een normale portie van wat de pot schaft (en ja, daar zitten ook soms vette dingen bij) maar geen 2e portie

* avond-hapje: Minstens 2 uur voor ik ga slapen eet ik soms ook nog iets. Als ik overdag iets gesnoept heb, is het niets of iets gezonds. Als ik nog niets gesnoept heb, mag dat dan wel en dat is dan puur genieten.

 

Op vrijdag- en zaterdagavond mag ik chips eten, maar geen hele zak natuurlijk. Die verdeel ik over de 2 dagen. Voordien deed ik dat oorspronkelijk ook, maar af en toe slaagde ik er toch in om 2 zakken te eten, nu dus nog maar 1. Normaal drink ik daar ook cola bij, maar die is vervangen door bruiswater aangelengd met limoensiroop: ook superlekker, maar veel gezonder!

En op zondag eet ik mijn wekelijkse latje chocolade.

 

Nu is dit wel niet mijn definitieve voedingspatroon. Als ik mijn streefgewicht bereik, kan er wel weer meer natuurlijk. En op feestjes ga ik gewoon lekker genieten van al het lekkers.

Advertenties

4 thoughts on “302 Tita en suiker (dag 45)

  1. Ik vind dat je niet slecht bezig bent.
    Wel veel brood 🙂 Maar daar ben ik zo voorzichtig in omdat het zo ongelooflijk veel punten zijn. Heb ik echt in moeten snoeien.
    Maar verder ben je wel erg goed bezig. Niet om veel af te vallen, maar een viertal kilo zal hiermee zeker wel lukken!

    Goed bezig meid!

  2. Wauw respect hoor! Ik herken me hier in omdat ik ook van die vreetbuien heb. Als er dan snoep binnen handbereik ligt, kan ik blijven eten. Niets meebrengen van de winkel is dan de boodschap, maar met een buurtwinkeltje vlakbij is het makkelijk om alsnog een voorraad te halen!!!
    Ik eet nu gewoon niks als tussendoortje behalve fruit als dat er ligt op kantoor, het is hongeren!!! maar ik eet niet graag rauwe groentjes en wil eigenlijk ook gewoon niet te veel of gewoon geen moeite doen.
    Veel succes alleszins!!!!

  3. Dit werkt motiverend! Ik begin er ook nog maar eens aan. Vanaf morgen… En deze keer voor écht. Maar nu écht écht hé! Ik vind jouw dieet-plan zeer gezond en haalbaar. Ik zal het even van je pikken, als ik mag :-)… Succes!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s