339 Tita droomt over vakantieplannen (dag 82)

Ja, Stockholm was dus een schot in de roos. En nu ik geproefd heb van het op reis gaan, wil ik meer van dat. Dus volgende zomer wil ik weer een leuke plek bezoeken.

Vermits ik waarschijnlijk weer op mijn eentje zal gaan (tenzij ik ondertussen een fantastisch lief vind, maar dan zal ik toch iets aan mijn sociaal leven moeten gaan doen, vrees ik), verkies ik een stad. Maar de welke? Kopenhagen en Oslo vallen af omdat ik ze volgens mij te veel ga vergelijken met Stockholm. Hoewel ik ze zeker ooit eens wil zien, hoor. Meer naar het Zuiden zou leuk zijn, maar in Spanje spreken ze echt geen Engels en mijn Spaans reikt niet verder dan “si” en “no” en ik ben bang dat ik er dan niet mijn plan ga kunnen trekken. Ook voor Frankrijk ben ik een klein beetje bang omwille van mijn slechte Frans, maar eigenlijk zou dat nog moeten lukken. Voor de echt grote steden als Rome, Barcelona, Milaan,… word ik gewaarschuwd dat het eigenlijk niet zo veilig omwille o.a. van pickpockets en als meisje alleen vind ik dat best een beetje angstaanjagend.

Misschien is Nederland wel een optie? Amsterdam of Rotterdam of allebei? Niet zo spannend natuurlijk en vrij dichtbij, maar er zullen ook wel leuke plekken zijn. Dublin lijkt me ook best leuk. Of Praag. En heeft er iemand ervaringen met Florence?

In welke steden zijn jullie zoal geweest? Wat vond je er leuk aan? En voelde je er veilig?

6 thoughts on “339 Tita droomt over vakantieplannen (dag 82)

  1. Ik heb mij geen moment onveilig gevoeld in Rome. 🙂
    En ik ben er zwaar verliefd op geworden. Moest wel lachen dat je Rome bestempelt als onveilig, maar wel Amsterdam aanhaalt.

    Dublin is leuk voor een dag of twee, maar dan heb je het wel gezien en zoals je zegt hoge criminaliteitsgraad. Wij hebben er een hele goede vriend wonen en hij vind het elk jaar erger en erger worden.

    Firenze is adembenemend, bij mij zou de keuze snel gemaakt zijn. Firence it is!

    Zelf vind ik Valencia prachtig. Echt zalig veel musea, gezellige straatjes, etc…. Dat is voor mij nogsteeds een ideale citytrip bestemming. En in grote steden in spanje spreken ze echt wel engels. (Met haar op natuurlijk 🙂 )

  2. Italië! Als je Firenze wil bezoeken, plan dan zeker ook een dagje Sienna en Lucca in. Die steden zitten voor altijd in mijn hart. Reizen met de trein is in Italië trouwens geweldig gemakkelijk en niet duur!
    En de Italianen spreken natuurlijk ook Engels met haar op 😀

  3. Istanbul vind ik tot nu toe de leukste bestemming die ik ook als citytrip deed, het is zo magisch, een sprookje van Duizend in één nacht, maar ik zou misschien ook niet alleen gaan! Ik wil zo terug!

  4. Barcelona is geweldig! En totaal niet onveilig (tenminste niet veel meer dan Amsterdam) je moet gewoon in de goede buurten blijven en goed opletten op je tas enzo. Barcelona, heb je mooie winkels, lekkere tapas, mooi strand aan de stad. Heel veel dingen die je kan bezoeken. Daar kan je wel 7 dagen minimaal vermaken.

    En met Engels kan je prima uit de voeten hoor. Misschien niet bij iedereen even goed, maar de meeste mensen verstaan wel engels.

Geef een reactie

