340 Tita en de Kringwinkel (dag 83)

Waarom heeft er nooit iemand mij verteld dat de Kringwinkel zo leuk is? Tot vanmiddag dacht ik dat die vol opoe- en omoe-spulletjes stonden, lelijk als de nacht. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik er uit nieuwsgierigheid even binnenliep.

Ik was eigenlijk op weg naar het interimbureau om mijn ecocheques (brol, ik kan er niets mee doen, maar toch bedankt) af te halen, maar was wat te vroeg en deed dan maar wat van windowshopping. En ik heb mij de hele ene kant van de shoppingstraat kunnen inhouden.

Maar aan de overkant stapte ik dus de Kringwinkel binnen en kwam buiten met een kommetje uit deze reeks maar dan in het groen en met een aap op de bodem voor € 0,25 en een stapel boeken:
– het 1e boek uit de Eragon-trilogie (LJ, had jij niet gezegd dat die goed waren?): Christopher Paolini: Eragon € 4
– Jonathan Safran Foer: Alles is verlicht € 2 (niet in goede staat, maar ik ben er te nieuwsgierig naar na het lezen van “Extreem luid en ongelooflijk dichtbij”)
– Charlotte Brontë: Jane Eyre € 1,50 (ik zag er een paar maanden geleden een musical van en wou toen al het verhaal eens herlezen)
– Charles de Coster: De Legende van Uilenspiegel € 1,50 (er is een link met mezelf)
– Karin Alvtegen: Voortvluchtig € 2 (nog nooit een Alvtegen gelezen, maar was er nieuwsgierig naar en ’t is een handig formaatje voor in de handtas)
– Lulu Wang: Het tedere kind (omdat ik “Het lelietheater” prachtig vond) € 2
– Amos Oz: Black Box (veel goed over gehoord) € 2,50
– Isabel Allende: Liefde en schaduw € 1
– J.K. Rowling: Harry Potter en de geheime kamer (hoewel ik een paar jaar geleden geen fan van Harry Potter was, wil ik het toch nog eens proberen te lezen) € 2,50

Leuke vangst, niet? Ik ga meer naar de Kringwinkel gaan (tot grote spijt van de Mams)!

6 thoughts on “340 Tita en de Kringwinkel (dag 83)

  1. Ik koop er ook wel al eens dingen. Heel mijn fondueset komt ervandaan.
    Boeken koop ik er ook wel eens.
    Maar kleding en meubels daar ben ik een te grote hygiene-freak voor. Ligt aan mij I know….

  2. Ik ben nu ook al een paar keer in een kringloopwinkel geweest, heel leuke spulletjes kom je er soms tegen. Boeken heb ik er nog niet gekocht, ik wil die tegenwoordig allemaal nieuw hebben 🙂
    Eragon: jaaaaa! Isabel Allende: jaaaa! 🙂
    Ecocheques kan je gebruiken voor je fiets, voor tuinproducten, in de Makro ook alles wat op elektriciteit werkt heb ik me laten zeggen, en voor treintickets. De lijst wordt elk jaar langer!

    • Nieuwe boeken kosten zo veel geld. Ik kan echt zo blij zijn als een kind op Sinterklaas met een paar boeken die ik voor weinig geld op de kop heb kunnen tikken. Misschien moet ik er trouwens ook eens een nieuwe boekenkast kopen? 😉 De Mams krijgt dan een hartverzakking of zo, vrees ik. Ja, ik weet waar je die ecocheques voor kunt gebruiken alleen zijn dat dingen die ik niet vaak koop. Ik gebruik ze dan maar op aan biovoeding bij ons in de winkel. Maar dat van die treintickets vergeet ik iedere keer ik in het station sta.

      • Zou je geen bioboekenkast kunnen kopen??? Would be nice…
        Als het een ‘gebruikt’ boek is maar er nog degelijk uitziet zonder leesschade, heb ik er ook geen probleem mee.

Geef een reactie

