343 Tita jogt nog een rondje (dag 86)

7 weken geleden was er nog geen haar op mijn hoofd dat aan joggen dacht. Ik zou er nooit nog aan beginnen.

En toen kreeg ik plots genoeg van mijn lijf, kocht een sportbeha en de podcast van “Start to run”, zocht mijn oude joggingbroek op zolder en een paar sportieve schoenen en begon er aan. Een paar dagen voor ik naar Stockholm vertrok, deden de echte loopschoenen hun intrede en werd er besloten om de hele loopplunje mee op vakantie te nemen.

Uiteindelijk was lopen op vakantie niet haalbaar. Ik ging 1 keer joggen, maar kwam tot de conclusie dat er te weinig douches in het hostel waren en daardoor lange files aan de douches op alle mogelijke uren. Ik had geen zin had om mijn vakantieschema daar aan aan te passen en overdag te gaan joggen in plaats van ’s avonds. Bovendien was het overdag net ietsje te warm om te joggen. Dus het bleef bij die ene keer. Terug geland op Belgische grond, trok ik die avond nog mijn loopschoenen terug aan en deed een tourke.

En ondertussen zijn we dus alweer een eind verder, liep ik 19 “start to run”-lessen en voel ik mijn conditie verbeteren en mijn lichaam veranderen. Tijdens de 1e les was ik al blij dat ik 1 à 2 minuten kon lopen, nu loop ik (soms zelfs moeiteloos) 10 minuten aan 1 stuk: zalig!

Normaal gezien zou ik binnen enkele weken 30 minuten / 5 km moeten kunnen lopen. Maar ik heb de loopkriebels zo erg te pakken, dat ik wil verdergaan: 10 km, here I come! En heel erg stiekem droom ik van de 10 miles in Antwerpen in april.

2 thoughts on “343 Tita jogt nog een rondje (dag 86)

Geef een reactie

