358 Tita kijkt tv (dag 101)

Tv-kijken boeit me steeds minder. Al die heruitzendingen. Al die “lege” en hersenloze programma’s of uitlach-tv. Ik steek mijn tijd liever in andere dingen en ben daarom veel selectiever geworden in de programma’s die ik bekijk.

Niet dat ik alleen naar mega-interessante en verantwoorde programma’s kijk, hoor. Hersenloos mag best wel, maar ze slaan je er mee om je oren en ik vind gewoon dat ik niet naar AL die zooi moet kijken. Maar een “Boer zoekt vrouw” bijvoorbeeld kan ik wel appreciëren. Meer zelfs: daar kan ik echt van genieten. Het is lekker melig, grappig en echte feelgood-tv. Geen betere ontspanning dan dat.

Verder kijk ik vooral graag naar series. In het weekend alleszins, want in de week ben ik meestal niet thuis op de avonden dat er goede series worden uitgezonden. Zondagavond begon “The Spiral” en omdat ik daar al veel goeds over had gehoord, heb ik me daar eens voor in de zetel geïnstalleerd. Met een kussentje in mijn rug en een fleecedekentje over mij heen getrokken. En ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. En blij ook trouwens, toen ik in een flits een bekende omgeving zag en enthousiast “Stockholm” riep net voor het onderschrift verscheen. Zondagavond wordt dus tv-avond de komende weken. Of toch een tv-uurtje.

8 thoughts on “358 Tita kijkt tv (dag 101)

  1. als je de kritiek leest in de krant, dan viel die eerste aflevering van the Spiral toch maar tegen. Maar je hoeft je daar niks van aan te trekken, gelukkig maar. Die critici kijken ook vaak met een verkeerde bril… 😉

    Groetjes!

    • Die critici zijn er om kritisch te zijn. En ze geven hun eigen mening, niet die van de rest van de kijkers. Ik oordeel liever zelf. Tot hier toe vind ik “The Spiral” best spannend.

    • Ik vind het eerlijk gezegd ook wel laat, dat uitzenduur. Ik zou liever op zondagavond ietsje vroeger in mijn bed kruipen, want ondanks dat ik op maandag vrij ben, moet ik dan toch vaak vroeg op wegens zangles en allerlei dingen op mijn to do-lijst.

  2. Ik vond het ook niet zo goed. Maar net als jij kijk ik eigenlijk zelden of nooit tv tv. Wel dvd reeksen in een hoog tempo achter elkaar zoals nu bones. Nu volg ik wel clan, vermist en code 37. Maar ook die neem ik op en kijk ik wanneer ik er zin in heb.

  3. TV kijken doe ik zelden, enkel “Zo man zo vrouw”, “Switch” e.d. vind ik nog wel leuk, wij kijken vooral series zoals Alice.. en intussen haak ik, of doe de strijk, dan is het geen verloren tijd 🙂

    • Dat is een idee: haken tijdens “The Spiral”. Hoewel: gisterenavond was ik zo moe dat dat mij zelfs niet meer gelukt zou zijn. Ik ben trouwens nog altijd op zoek naar een haakprojectje. En naar tijd om te haken. 😉

Geef een reactie

