366 Tita en het weekend (dag 109)

Zaterdag moest ik de hele dag werken, dus begon mijn weekend pas op zondag.

* Zondagochtend: Koorrepetitie! En genoten van bepaalde noten die prachtig samen vielen. Wij werken aan een supermooie versie van “Grace Kelly” van Mika. Daarna nog even het “Do it now”-liedje ingestudeerd.

* Zondagmiddag: Recht na de repetitie met een paar medekoorleden naar het dorpsplein gewandeld om al wat muziek mee te pikken (gene vette eigenlijk) en te staan bibberen, onnozel doen, dansen, lachen,… Vlak voor we een mini-optreden mochten geven, arriveerde Nic Balthazar (die wordt precies niet ouder en ik had mij die veel groter voorgesteld), voor 5 minuten. Ons optreden zelf was nogal bibberen in ons uniformke. Daarna met warme jas tussen het publiek gaan staan om iedereen het “Sing for the climate”-liedje aan te leren en ons geweldig geamuseerd met vals-zingende mensen.

* Late middag: Wat met de Mams zitten babbelen aan de keukentafel. Daarna mijn loopschoenen aangetrokken en richting bos vertrokken: de laatste “start to run”-les! Ik was 5 minuten terug binnen toen de regen plots met bakken uit de lucht viel.

* Avond: Na een lekker warme douche superlekker gegeten: verloren brood met spek en brie en stukjes peer. Om vingers en duimen van af te likken! Daarna mezelf een leesavondje cadeau gedaan, maar toch nog voor tv geëindigd voor The Spiral (jammer dat ze dat zo laat uitzenden: eens vroeg in mijn bed liggen zou me deugd doen).

* Maandagochtend: Toch maar mijn zangles afgebeld wegens te weinig stem: de boosdoeners zijn een verkoudheid waar ik al een paar dagen tegen vecht en te veel “Do it now” hebben gezongen. Dan maar een opruimdagje. Niet mijn ganse to do-lijst is afgewerkt, maar in een paar projectjes ben ik wel geslaagd: de vaste weekendtaken maar ook het omwisselen van mijn winter- en zomerkleren.

* Late middag: Babysitten op de buurkindjes. Met een klein huilebalkje dat moe was, eentje dat geen zin had in huiswerk (5 min. lezen) en eentje dat zin had in deugnieterij. Uiteindelijk er toch in geslaagd om een lachje op het droevige gezichtje te toveren (kietelen doet het ALTIJD!) en eten in haar buikje want ook daar had ze geen zin in, om het huiswerk te laten maken, om de deugniet te laten bedaren met een verhaal over een andere deugniet (Pluk van de Petteflet) en alle kindjes op tijd in hun bed te krijgen.

* Avond: Veel te lang op de computer gezeten tot mijn grote spijt want leesuurtjes aan me voorbij laten gaan.

5 thoughts on “366 Tita en het weekend (dag 109)

  1. Dat kleren omwisselen moet ik ook eens doen maar ben er niet klaar voor… Bang dat er veel van vorige winter niet meer past!
    En verloren brood – of gewonnen zoals wij dat optimistischer uitdrukken – mmm, moet ik dringend eens op de weekmenu zetten, is geleden sinds mijn kotperiode dat ik dat nog maakte!
    Ik ben nog altijd benieuwd naar een optreden van je koor. Als er de komende weekends eentje is, let me know he!

Geef een reactie

