373 Tita en een pretverderver (dag 116)

Op mijn jogronde kom ik af en toe klanten tegen uit de winkel. Meestal geeft dat geen problemen: ze zeggen vriendelijk goeiedag en zijn dan weer gepassseerd. Sommige onder hen moedigen me zelfs aan (vandaag daagde een klant me trouwens uit om mee een stratenloop te gaan doen volgende week, maar ik vind het nog te vroeg en ben vrij zeker dat ik nog geen 5 km loop hoewel ik wel een half uur loop) wat ik eigenlijk wel leuk en lief vind.

Maar er is dus 1 klant die ik ook af en toe tegenkom en die mij uitermate ergert. Die mens is de arrogantie ten top! Als ik meneer bedien aan de toog en hij al zijn bestellingen heeft gevraagd en ik hem die heb gegeven, antwoordt hij vaak met “Nu ben ik tevreden” op een degoutant toontje. Nikske van “dank u”. Die mens is ergens rond de 50 en al jaren aan het rentenieren. Hij verveelt zich zo hard dat hij vaak met zijn vrouw boodschappen komt doen en hij brengt zijn zonen van ongeveer 13 en 16 jaar nog naar school met de fiets en gaat hen vaak ook ophalen. Op zondagochtend doet heel hun gezin (waaronder de zoon van 24!) samen een wandeling. De boebels krijg ik van die mensen.

Maar die vent kom ik dus af en toe tegen tijdens mijn jogronde en die lacht mij dan vierkant uit. Ofwel begint hij “Goeiemorgen, morgen, goeiedag” te zingen, ofwel roept hij gewoon “goeiemorgen”. Maar daarna lacht hij altijd. En nee, ’t is echt geen vriendelijke lach, het is echt uitlachen. Ik reageer nooit en negeer hem straal. Maar ik merk in de winkel dat hij mij op dat joggen wil aanspreken. Alleen heb ik hem tot hier toe daar nog niet de kans toe gegeven (ik kan ontzettend goed mensen vermoorden met mijn blik, haha). Maar op een dag zal hij het waarschijnlijk toch wel eens doen. En ik heb me voorgenomen om hem dan lik op stuk te geven. Ik denk zelfs dat mijn bazen me dat niet kwalijk zouden nemen, want die kunnen hem ook niet uitstaan.

6 thoughts on “373 Tita en een pretverderver (dag 116)

  1. je hebt zo van die mensen hé, die door hun gedragingen alleen al zo arrogant overkomen…
    Hopelijk kan je hem eens goed van antwoord dienen, Tita!

    Groetjes van deze 50-plusser… 😀

Geef een reactie

