374 Tita en 9-11-13 (dag 117)

Ik kwam daarstraks thuis en de Mams vertelde me dat ze me iets moest laten zien. Een doos met koekjes versierd met de getallen 9, 11 en 13 en een hartje in glazuur.

Helle, mijn jongste zusje, was samen met haar vriend komen eten en hadden een filmpje laten zien. De Mams zei dat ze al direct bij het begin wist wat er gaande was. En ja hoor, op 9 november 2013 trouwen Helle en haar Prins.

Nu wil ik wel heel erg graag nog wat kilo’s afvallen om mooi in een leuk kleedje te passen. Gelukkig heb ik dus nog een jaartje.

Ik plaagde de Paps trouwens door hem te zeggen dat hij nu toch wel eens een plastron of een strikje zou moeten dragen, wat hij dus nooit draagt. Waarna hij mij begon te plagen dat ik dan misschien eens met een lief moest afkomen. Tja.

6 thoughts on “374 Tita en 9-11-13 (dag 117)

  1. haha, dat heeft je paps je goed van antwoord gediend… 🙂
    Dassen zijn nochtans uit de mode hoor

    Je gaat er wel in slagen om enkele kilootjes kwijt te raken zeker, als je zoveel tijd hebt?

    • De Paps heeft dassen altijd al uit de mode gevonden! Tja, ik vond zijn antwoord eigenlijk niet zo grappig, want het is nooit plezant om als single op een trouwfeest aanwezig te zijn en dat staat me nu misschien wel te wachten. En vooral de vragen van nonkels die je nooit ziet.

      Ik ben slecht in diëten: ik snoep echt veel te graag. Maar ik wil het toch weer eens proberen. ’t Is in ieder geval wel een goede motivatie.

  2. Dat snoepen is een ramp hé, hier nog eentje,…….:-), dat zou ik nu eens ENORM graag afleren, mijne koek om 10u, na de lunch mijne chocolade en ’s avonds voor tv ook nog ne koek,……..en me echt ongelukkig voelen als ik het niet heb,……hoe erg kan je zijn???? 🙂

    • Gewoon geen koek meenemen naar het werk! En er ook geen kopen, dan word je thuis ook niet verleid. In de winkel op je tanden bijten dus. En de koek in het begin vervangen door fruit, yoghurt, een wortel, die dingen. Op den duur ben je die gezonde toestanden beu en eet je niks meer omdat je maag intussen gewend is van maar heel weinig tussendoor te krijgen. Ook havermout bij het ontbijt helpt enorm om de voormiddag zonder tussendoortje te overleven!

  3. Handige steek terug van je vader!! Ik ben nog nooit alleen naar een trouwfeest gegaan en blij toe, zoveel irritante vragen die je dan krijgt van anderen, vreemden soms, pfff, alsof je geen leven kan hebben zoonder vriend. Wie weet sla je er wel een knappe vrijgezel aan de haak… maar da’s ook weer zo’n cliché-opmerking.
    Dat mooi kleedje lukt wel!!

  4. Een goeie motivatie!

    Ik zie er ook tegenop, als single naar trouwfeesten moeten… En dan zeker als het mensen zijn die jonger zijn, zeker jongere zussen dan, dan word je nog meer raar bekeken. Dat klopt gelijk niet he, dat is niet op volgorde… Ik heb het soms wel moeilijk met gelukkig zijn voor andere mensen.

Geef een reactie

