385 Tita verandert haar plannen (dag 128 )

Ik had er plots genoeg van. Van die weekends die volgepropt zitten met (weliswaar overwegend leuke) activiteiten en to do’s waardoor er geen tijd overbleef om zomaar even mijn goesting te doen. En van het slabakken.

Ik had een hele lijst met klusjes die op zondag en maandag moesten gebeuren. Maar ik haal maar heel zelden mijn deadline omdat die 2 dagen zo volgepropt zitten. En het is niet leuk dat ik op de momenten dat ik dan eindelijk eens thuis ben, moet beginnen opruimen, poetsen, strijken,… Bovendien werd het tijd dat ik me ging herpakken.

Gedaan met het uitstelgedrag. Vanaf nu wil ik proberen om op de avonden dat ik thuis ben telkens een uurtje aan mijn to do’s te werken. En daarna heb ik dan nog tijd genoeg om van mijn boek te genieten of wat op de laptop te prutsen.

Behalve vandaag, na een strijk van anderhalf uur. Maar alle winterkleren zijn dan ook ineens (en eindelijk want ze lagen al 2 weken in een hoekje te wachten) gestreken en in de kast opgehangen.

2 thoughts on “385 Tita verandert haar plannen (dag 128 )

  1. Anderhalf uur strijken valt nog mee, ik ben langer bezig meestal maar dat komt omdat ik het ook véél langer laat liggen, tja eigen schuld!
    Ik volg je in 1u per dag doen wat je moet doen. Helaas kom ik met 1u niet toe, koken alleen al duurt (meer dan) een half uur. En discipline daar ontbreekt het me vaak ook aan, zeker omdat ik thuiskom in een leeg huis en dan is er niemand om mij aan te zetten tot het doen van iets. Lui gat… is my middle name.

    • Als ik regelmatig strijk, ben ik er in een half uurtje of hooguit 3 kwartier vanaf.

      Ja, als ik moest koken zou ik ook langer dan 1 uur moeten bezig zijn, hoor. En die discipline ziet hier ook vaak in een klein hoekske. ’t Is vooral het beginnen dat het moeilijkste is. Maar ik ga toch proberen een beetje streng te zijn voor mezelf.

Geef een reactie

