411 Tita en de bibliotheek-boekenverkoop (dag 154)

Ja, er was nog 1 ding wat ik me wel mocht permitteren ondanks het consuminderen: mij eens goed laten gaan op de bibliotheek-boekenverkoop. Ik stapte erbuiten met 18 boeken en was amper 6,50 euro armer.

Het lijstje:
1) Sarah Waters: Fluwelen begeerte (zowel de titel als de voorflap komen nogal erotisch over, maar ik las ook al haar “Vingervlug” en vond het een heel goed boek, dus ik ga het toch eens proberen)
2) Unni Lindell: Roodkapje
3) Audrey Niffenegger: De vrouw van de tijdreiziger
4) Lionel Shriver: Waar is het fout gegaan? (De voorganger van “We moeten het even over Kevin hebben”)
5) Lionel Shriver: We moeten het even over Kevin hebben
6) Louis de Bernières: Kapitein Corelli’s Mandoline
7) Joanne Harris (ja, die van Chocolat): Schaakmat
8) Marita van der Vyver: De sprookjesschrijfster en de poppenspeler
9) Catherine Clément: De reis van Theo (jaren geleden eens gelezen en ik was er toen helemaal weg van, is een beetje hetzelfde genre als “De wereld van Sofie” van Jostein Gaarder)
10) Peter Hoeg (met een streepje door de o): De stilte en het meisje (Deze auteur schreef ook “Smilla’s gevoel voor sneeuw” waar ik ook al een tijdje benieuwd naar ben.)
11) Jodi Picoult: De tiende cirkel
12) Riikka Pulkkinen: Echt waar
13) Douglas Coupland: Jpod
14) Camilla Läckberg: Steenhouwer
15) J. Robert Lennon: Postbode
16) Astrid Lindgren: Lotta uit de Kabaalstraat (jeugdboek)
17) Hector Malot: Alleen op de wereld (jeugdboek)
18) Peter Pohl: De regenboog heeft maar acht kleuren (met dank aan LJ die daar al een paar keer over geblogd heeft volgens mij)

7 thoughts on “411 Tita en de bibliotheek-boekenverkoop (dag 154)

  1. Mooie buit!
    Fluwele begeerte is wel een beetje erotisch. Gaat over de lesbische liefde, maar ook over zoveel meer.
    De vrouw van de tijdreiziger was voor mij echt het boek van 2012.
    Kaptain Corelli’s mandoline wil ik supergraag lezen, dus als je hem ooit tweedehands wegdoet!

Geef een reactie

