419 Tita en de Liebsteraward-vragen (dag 162)

Ik beloofde jullie om zelf ook een antwoord te geven op de vragen die ikzelf stelde.

1) Moest Tita een dessert/koekje/snoepje zijn, wat zou ze dan zijn?

CHOCOMOUSSE, daar blijf ik bij! En liefst van al een lekker smeuïge.

2) Welk liedje moet Tita absoluut leren kennen? Waarom? En welke herinnering hangt er voor jou aan vast?

Ik vind de muziek van Andrea Bocelli vaak ontzettend mooi. Een bepaalde herinnering hangt er niet aan vast, maar zijn stem raakt me gewoon. Zijn duet met Céline Dion “The Prayer” heb ik de laatste tijd grijs gedraaid.

3) Welke eigenschappen van je ouders herken je bij jezelf? En ben je er blij mee?

Van mijn moeder: Haar koppigheid en het bijhorende roepen en turen tijdens ruzies, haar vaak te laat komen, haar stem, haar interesse in boeken en teksten, haar liefde voor dieren,… Met sommige ben ik minder blij, maar ja, we zijn geen wondermensen, hè.

Van mijn vader: Zijn slordigheid (maar ik heb die dan in kwadraat), zijn nood aan structuur en stiptheid (alleen slaag ik er niet in en hij wel), zijn liefde voor muziek en zijn zangtalent, zijn rustige karakter,… Ik zou vooral graag ietsje meer van zijn rust in mijn hoofd hebben.

4) Je beleeft een one night stand: met wie? Laat je fantasie de vrije loop (nationaal, internationaal).

Vlaams: Pieter Embrechts
Internationaal: Geen idee, eigenlijk. Misschien een beetje vals spelen met Gabriel Rios?

5) Wat is je hoogste intellectueel genot?

Een geweldig goed boek. Of alles eens goed structureren.

6) Dierentuin of pretpark?

Hoewel ik me er heel erg van bewust ben dat dieren in hun oorspronkelijke biotoop thuishoren en niet in gevangenschap, kom ik wel graag in een dierentuin. Om de pracht van het dier te bewonderen: de bouw, de kleur van de vacht, de pientere blik in de ogen,… Op pretparken ben ik niet zo gek omdat ik gewoonweg niet van wilde attracties hou. Maar uit pure nostalgie zou ik nog wel eens naar de Efteling willen en Disneyland Parijs staat eigenlijk ook wel op mijn wish-list want daar ben ik nog nooit geweest.

7) Wat is jou privacy-beleid? Ben je fan van de sociale media? En waar ligt jou grens oftewel welke dingen vind je te privé om te delen op facebook of twitter?

Ik ben daar het laatste jaar wel strenger in geworden. Zeker sinds er sprake was van die tijdlijn op facebook (een hekel heb ik aan dat ding). Mensen moeten niet weten waar ik werk of gewerkt heb, waar ik op dat moment ben, wat ik aan het doen ben, waar ik op vakantie ben geweest en ze moeten mijn vakantiefoto’s niet zien. De laatste tijd deel ik op facebook bijna alleen de boeken die ik gelezen heb. Ik post er heel weinig op. En ik let er heel erg op dat ik (in de mate dat dat mogelijk is) alleen positieve berichtjes post: ik vind niet dat facebook een zaagmaareenslekker-pagina moet worden en ik vind het te oppervlakkig om er echt zinnige of belangrijke dingen te delen.

8) Zou je jezelf nuchter noemen of eerder een dromer?

Ik ben een mix van beide, maar de weegschaal durft naar mijn mening iets te vaak naar de dromerkant door te slaan. Hoewel het aan het beteren is. Ik heb af en toe een hele nuchtere kijk op de dingen, maar ik heb ook een struisvogelknopje in mijn hoofd (lekker kop in het zand steken en doen alsof er niets aan de hand is) dat ik aanzet op de momenten dat het mij uitkomt en dan kan ik heerlijk dromen (ondanks dat er soms dikke donkere wolken boven mijn hoofd samenpakken met zaken die dringend moeten gebeuren of situaties waar ik helemaal niet happy mee ben en eigenlijk dringend iets aan moet doen). Struisvogelpolitiek: echt mijn ding! 😉

9) Hoofd of hart? Verstand of gevoel? Welke volg je? Waarom?

Eigenlijk moet je een goed evenwicht vinden tussen de 2, maar daar slaag ik absoluut niet in. Als het op mezelf aankomt, laat mijn nuchterheid me vaak in de steek. Dan ben ik te impulsief en duik ik in het diepe. Terwijl ik iemand anders situatie veel nuchterder bekijk. Maar naar mijn gevoel luister ik ook niet genoeg als het op mezelf aankomt. Omdat ik er meestal de tijd niet voor neem en liever voor het snelste of gemakkelijkste ga dan voor het beste. En zoals bij het nuchtere geldt ook hier dat ik sneller mijn gevoel volg als het om anderen hun situaties gaat.

10) Je mag een vakantiebestemming kiezen. Ga je naar het warme Zuiden (Spanje, Griekenland, Italië,…), trek je naar het koele Noorden (Zweden, Ijsland,…) of blaast de wind je naar een ander continent?

Met dit koude weer heb ik de nijging om naar het warme Zuiden te trekken en Spanje staat zeker nog eens op mijn lijstje om te doen. Maar als ik mijn hart volg dan trek ik toch weer naar Zweden: ik heb mijn hartje echt verpand aan Stockholm en de mooie natuur errond.

11) In welk boek zou je wel eens willen figureren?

In een boek van Jane Austen. Alleen al om in zo’n prachtige jurken te mogen rondlopen (liefst wel zonder korset!).

 

2 thoughts on “419 Tita en de Liebsteraward-vragen (dag 162)

  1. Ik deel je mening over Facebook. Ik post er zelf ook zelden, en dan nog let ik er ook goed op wie wat kan zien. Ik vind het tegenwoordig vooral handig om vragen op te stellen, zoals “wie kent er een goed hotel in die of die stad” 🙂

Geef een reactie

