430 Tita en het weekend (dag 173)

Het weekend startte op zaterdagmiddag om 14 u en beloofde rustig te blijven. Buiten een koorrepetitie (zondagochtend), een bezoek aan de tandarts (maandagochtend) en een avondje babysitten (maandagavond) stond er niet veel op de planning.

Omdat ik nog achter stond met mijn to do-lijst, ging ik me daar maar eens op storten.

Toen ik zaterdagmiddag thuis kwam zat het huis vol met tantes en nonkel om te vergaderen over de Lieve Bomma (die mag vandaag (woensdag) terug naar huis en is van plan om terug op haar hometrainer te kruipen!). Vermits ik nog moest eten heb ik mij daar nog een tijdje bijgezet.

Daarna trakteerde ik mezelf op een uurtje lezen in een heel goed boek (tegen ’s avonds had ik 200 bladzijden verslonden). Maar dat werd gevolgd door een uurtje klussen. Vermits ik tijdsdruk nodig heb en mijzelf nogal gemakkelijk laat afleiden, gebruikte ik de timer van mijn gsm. Maar uiteindelijk deed ik nog een half uurtje extra door: poetsen, opruimen, documenten in kaften steken,…

Na het avondeten las ik weer een uurtje en daarna was ik nog een uurtje Kabouter Klus. En toen ontdekte ik mijn cd van “The Sound of Music” en was ik vertrokken voor een uurtje gekweel. Zalig! Daarna dook ik mijn bed in. Met boek natuurlijk!

Zondagochtend had ik koorrepetitie en toen kreeg ik plots een smsje waardoor de komende 2 weken bomvol kwamen te zitten en ik besefte dat ik een strakke planning zou moeten maken.

’s Middags ging ik even met de Mams en de Lieve Bompa langs de Lieve Bomma. Maar dat even werd een hele middag. Het maken van mijn planning werd in de late namiddag opgestart, onderbroken door lekkere pannekoeken, en er werd voortgedaan na het avondeten. Maar na een uurtje vond ik dat ik mijn boek wel weer verdiend had.

Maandagochtend moest ik naar de tandarts. Terwijl daarna de verdoving uitwerkte waagde ik mij aan het controleren van mijn uitgaven en het achterovervallen van de grote bedragen (leve tandartskosten!). ’s Middags trok ik naar “het dorp” om te shoppen: postzegels, een nieuw spiegeltje voor in mijn handtas, enveloppen, kaartjes uit de Oxfam-winkel en ik bracht een bezoekje aan de Kringwinkel (vangst: een drinkbekertje, een kaartje, 2 sjaals voor de Mams (nieuwjaarscadeau), 1 sjaal voor mezelf, 1 gezelschapsspel waar ik de onderdelen van wil gebruiken voor iets en 3 boeken). En ’s avonds was het babysittime!

En ik ben heel tevreden over mijn weekend want het was heel vruchtbaar op klusgebied! Content van mezelf!

4 thoughts on “430 Tita en het weekend (dag 173)

Geef een reactie

