447 Tita en verkoudheden (dag 190)

Herinneren jullie je mijn postjes nog van de vorige winter? Ik was constant ziek en ging van de ene verkoudheid naar de andere. De eerste had ik al begin oktober 2011 en de laatste (de 7e!) had ik begin april 2012.

Pas toen besefte ik pas echt dat ik roofbouw op mijn lichaam aan het plegen was door veel te weinig te slapen. Want ik las liever een boek tot een gat in de nacht.

Ik was altijd moe, raakte nooit uit mijn bed en snotterde een fortuin aan zakdoeken vol.

In april gooide ik het roer om en werd ik streng op het aantal uren slaap dat ik moest halen. En op de duur ging het vanzelf.

En nu, eind december 2012, kan ik zeggen dat ik sinds april nog geen enkele verkoudheid heb gehad! Ondanks dat de Mams en de Paps er wel hebben gehad. Ik moet trouwens uitkijken deze dagen want de Paps is weer kwistig microben aan het rondstrooien. Ik ben eens benieuwd of ik die ook de baas kan.

2 thoughts on “447 Tita en verkoudheden (dag 190)

  1. Ik krijg meestal in de herfst mijn eerste verkoudheid en dan in de lente nog een keer eentje, maar deze herfst ben ik gezond doorgekomen, ondanks de vele microben en ziektekiemen in mijn omgeving. Slaap is inderdaad belangrijk voor je lichaam om te herstellen en krachten op te bouwen. Jammer genoeg, want een korte nacht zou in mijn planning ook beter uitkomen…

Geef een reactie

