454 Tita en rokjes dragen (dag 197)

In juni 2012 deed ik mee aan het Blote benen-projectje van Nike. Omdat ik eigenlijk graag rokjes draag. En omdat het er eigenlijk veel te weinig van kwam. Want ja, ’s ochtends ben ik nog half sleepy en mag het niet te moeilijk zijn en te veel inspanning vragen. En een lange broek is wel sneller aangetrokken.

In mijn geval toch, want zowel in de winter als in de zomer draag ik er panty’s onder (in de zomer korte zonder voet, in de winter lange met voet). En vermits panty’s de neiging hebben om af te zakken haal ik “grootmoeders’ trukkendoos” boven en doe ik een extra onderbroek aan over mijn panty’s. Dat werkt dus echt. Maar dat maakt wel dat ik verschillende lagen kleding over elkaar moet aantrekken. En vaak kost mij dat ’s morgens te veel moeite.

Daarom droeg ik de laatste maanden ook weer veel te weinig rokjes en kleedjes. Terwijl er, naar mijn bescheiden mening, toch een paar leuke in mijn kast hangen.

Maandag zag ik plots weer dat ene kleedje in de kast hangen, dat eigenlijk wat tegenslaagt en ik dus als “huiskleedje” wil dragen om het toch af te dragen. En toen besloot ik om het aan te trekken en dan gelijk maar om januari nog eens tot rokjes/kleedjes-maand te bombarderen.

Ondertussen hou ik het al goed vol. Ik heb de hele week ofwel een kleedje aangehad. Ofwel een rokje. Zelfs om te gaan werken (gelukkig heb ik een werkrokje in jeans en nog een rokje dat niet overal aan blijft haken en dus ook dienst kan doen om te gaan werken). Hoewel ik onder 1 van de kleedjes toch een broek heb aangedaan voor op de fiets (het kleedje was te kort om elegant te fietsen) en toen heb besloten dat onder dat kleedje een broek beter staat. Maar verder ben ik dus al 6 dagen (ah ja, de laatste dag van december telt ook mee) aan het “rokken”.

10 thoughts on “454 Tita en rokjes dragen (dag 197)

  1. Leuk! Ik hou van jurkjes, ik draag bijna niks anders. Ik vind het eerlijk gezegd makkelijker dragen dan een broek. 1 stuk en je bent klaar. Met een broek moet je ook nog bedenken wat je erboven gaat dragen etc etc.

    Maar afzakkende panty’s daar heb ik nog nooit last van gehad. Heb je dan wel de juiste maat?

    • Ik ben mollig en heb heel korte benen. Dus ik moet een XXL aandoen voor mijn lijn (bolleke 😉 ), maar voor mijn benen is die dan eigenlijk weer een stuk te lang. ’t Zal daar wel iets mee te maken hebben, vermoed ik. Maar met een onderbroek is ’t opgelost, dus ik zit er niet mee.

  2. Die pantytruk gebruik ik ook :-), maar het schijnt te liggen aan het model/merk van panty,…..dus ik ga het toch een keer proberen met wolford kousen, ze kosten heel veel geld, maar het zouden toppers zijn,…..liever dan 2 goede kousen dan 10 slechte denk ik dan maar,…..ik ben ook een jurken/rokjes fan maar ik grijp toch ook vaak naar broeken als ik met de fiets ga werken,….

    • Bwah, ik vind de truc van de onderbroek dan goedkoper. En wie weet heb ik het toch met die Wolford kousen. Stel je voor! Ik zit er niet mee om met een rokje te fietsen. Alleen hebben die nogal de neiging om naar boven te kruipen. Tegenwoordig los ik dat op door een haarspeld (een grote, zware) in het midden aan de voorkant van mijn rokje te hangen. Geen mens die dat ziet. Je moet er alleen even aan denken om die speld te verwijderen als je afstapt, want er zo mee rondlopen is echt geen zicht. 😉

  3. Haha, ook hier een onderbroek-boven-panty-drager. Ze zakken niet af bij mij, maar ik kan het niet uitstaan als er nog iets ‘lotert’ tussen mijn benen. 🙂
    Volhouden hé, met de rokjes/jurkjes!

  4. Ik heb ook al overwogen om weer een rokjesmaand in te roepen, maar ik heb te weinig kleedjes waar ik nog goed mee sta. Plus net nu is het weer een pak kouder en ik heb geen warme jas om over een kleedje aan te doen…
    (excuses, excuses)
    veel succes!

Geef een reactie

