456 Tita counts blessings (dag 199)

Counting blessings. De zoveelste poging alweer. Om de één of andere reden hou ik het nooit vol. En toch vind ik het eigenlijk wel belangrijk om stil te staan bij de leuke dingen in je leven. Dus waag ik het er nog maar eens op.

* maandag 31 december 2012:
Ik las boek 68 uit. Op de valreep. Door 3 u aan één stuk te lezen. Anders was het me nooit gelukt. Ik ben blij met het resultaat en kijk uit naar een volgend jaar om veel te lezen.

* dinsdag 1 januari 2013:
Ik knutselde een nieuwjaarsbrief in elkaar voor de Lieve Bomma en ging die overhandigen. Ze is altijd heel ingetogen blij met dingen dus het enthousiasme straalde er ook dit keer niet van af. Maar door het feit dat ze hem zo lang bekeek, vermoed ik dat ze het wel leuk vond. De Mams zei trouwens ook “Ze kan er precies niet van over dat ze er nog altijd één krijgt.” En mijn jongste Tante moest lachen omdat ik nog altijd een nieuwjaarsbrief maak.

* woensdag 2 januari 2013:
Een extra vrije dag en dan alleen al kan het niet mis. En toen belandde ik ook nog eens op pinterest, zworf ik daar een paar uur rond en deed heel wat ideetjes op.

* donderdag 3 januari 2013:
Op shoppingtocht. Alleen pech dat de bh’s in mijn maat weer niet in solden waren. Dan maar de volle pot betaald, maar mooi zijn ze toch. En mijn collega was blij met haar verjaardagscadeautjes (allerlei spulletjes uit de kookwinkel). ’s Avonds heb ik mij een kriek gelachen met de pubers aan de ijspiste. Eentje was zat en ging in een doos met handschoenen zitten slapen. En even later deed hij een geweldige uitleg over vrouwen en dat die altijd alles terugvinden in hun handtas. Maar dat als hij iets moest zoeken in zijn moeders handtas, hij dat nooit vond.

* vrijdag 4 januari 2013:
Op bezoek bij de Lieve Bomma. En ik nam mijn Secret Santa-cadeautjes mee. De Bomma heeft altijd veel aan handwerk gedaan en ze heeft een kritisch oog. Hoe slecht het ook met haar gaat, handwerk interesseert haar nog altijd. Ze heeft mijn cadeautjes dan ook bewonderd en goedgekeurd!

* zaterdag 5 januari 2013:
Ik kocht een paar onderdelen voor het nieuwjaarscadeautje voor de Paps. En ik ontdekte in de Hema een planboek! Jammer dat het zo’n saai duf ding is. Daar zullen we iets aan moeten doen.

* zondag 6 januari 2013:
Eerst en vooral hadden we een leuke koor-repetitie. De laatste tijd zijn die soms saai omdat het tempo vrij laag ligt, maar deze keer was er veel afwisseling. Genieten dus! Daarna ging ik frietjes eten met vriendin E. en nog 2 meiden van het koor. We belandden even later op de nieuwjaarsreceptie van het dorp (inclusief zatte burgemeester, wat ne reclame, man!), maar ik moest al na 10 minuten door (wat ik eigenlijk niet erg vond) naar de ijspiste. Daar was het zo druk (ah ja, laatste dag!) dat de tijd voorbij vloog! Even later kwam vriendin E. (ja, die van de frietjes) ook meewerken (en babbelen uiteraard). En toen zat mijn laatste ijspiste-shift er op! ’s Avonds ging ik nog babysitten: memory spelen, hen laten kennismaken met Kulderzipken (het was een schot in de roos!), voorlezen uit “Otje” en terwijl de kids sliepen, pimpte ik de voorkant van mijn planner. Nu de achterkant nog. Oorspronkelijk ging ik daarna nog naar de afscheidsdrink van de ijspiste, maar ik was te moe en koos wijselijk voor mijn bed en Roald Dahl.

3 thoughts on “456 Tita counts blessings (dag 199)

  1. Die zatte puber had toch niet helemaal gelijk: in bepaalde handtassen vind ik ook nooit iets terug, ook al weet ik zéker dat het erin zit.
    Ben nog steeds erg benieuwd naar het planboek 🙂

Geef een reactie

