465 Tita en de solden (dag 208)

Ik koop nooit kleren en schoenen buiten de solden. Tenzij eens bij hoge uitzondering, omdat ik echt door al mijn jeansbroeken zit bijvoorbeeld, maar anders niet. Onze ouders hebben ons zo opgevoed. Tja, “groot” (3 kinderen) gezin en een éénverdiener, hè. Ikzelf doe het nog omwille van financiële redenen: ik kan het me echt niet permitteren om te gaan shoppen uit de nieuwe collectie. Maar ik vind dat ook geen ramp. Mijn jongste zusje, Helle, doet het ook nog altijd, maar dan vooral omwille van het feit dat ze heel erg zuinig is. Lune koopt dan weer het hele jaar door en liefst van al merkkleding. Ze heeft zelfs al letterlijk gezegd dat Kleine M. geen kleren aandoet van de Zeeman en de Wibra omdat ze dat geen zicht vindt (hoewel daar eigenlijk best mooie kleertjes te vinden zijn). En het kan haar niets schelen dat die klein mannen daar zo snel uitgroeien en alweer nieuwe kleren nodig hebben.

Maar ik koop dus nooit kleren en schoenen buiten de solden. Ik kijk dan ook elke keer uit naar die solden om eens lekker te kunnen gaan shoppen. Het is dan ook heerlijk om supergoedkope leuke oorbellen te vinden of een paar prachtige schoenen aan 50% of zelfs 70%. Daar kan ik effe heel erg instant-gelukkig van worden. Voor mijn verjaardag in december krijg ik altijd centjes cadeau om mee te gaan shoppen in januari tijdens de solden. ’t Is te zeggen: ik krijg die centjes niet op mijn verjaardag, maar ik ga altijd een dagje shoppen met de Mams en zij betaalt dan ongeveer het budget dat ze voorzien had. Meestal trekken we dan naar Breda, in Antwerpen of Wijnegem Shopping Center vind ik zelden mijn goesting.

Ik keek dus al uit naar ons shoppingtripje. Maar door de omstandigheden met de Lieve Bomma en daardoor de drukke agenda van de Mams in combinatie met mijn drukke agenda is het er nog niet van gekomen. En waarschijnlijk komt het er deze maand, en dus deze soldenperiode, niet meer van. Geen nieuwe nodige schoenen om mee te gaan werken dus, geen jeansbroeken (hoewel ze op scheuren staan), geen leuke nieuwe oorbellen, geen nieuwe pyjama voor de winter die ik nodig heb,… maar vooral geen instant-geluk om leuke koopjes.

’t Zal dus waarschijnlijk voor juli zijn. Lang wachten voor een verjaardagscadeau, hoor.

6 thoughts on “465 Tita en de solden (dag 208)

  1. Wou net te zeggen in nederland is het nu zelf geen solden meer dacht ik gezien te hebben toen we er vorige week waren. 🙂 Maart hebben ze daar terug solden.

    Hier dus iemand die nooit iets in solden koopt. Ik haat de drukte en al dat gerommel.

    • Ik vind die drukte in Breda altijd wel meevallen. In Antwerpen kom ik liever niet tijdens de solden. En op de Meir zelfs liefst niet op een gewone zaterdag, want dan kan het daar al te druk zijn naar mijn zin.

      • Dat heb ik ook: afschuwelijk die Meir op zaterdag! Maar Leuven is al niet veel beter; als ik ga shoppen is het zaterdagochtend en tegen de middag ben ik weer weg!

  2. Je hebt gelijk dat je voornamelijk in de solden gaat shoppen. Ik heb die vorig jaar gemeden omdat ik zoiets heb van: dat is alle oude rommel die bovenkomt, wat heb je dáár nu aan? Maar dit jaar heb ik wat beter gezocht en dan vind je echt klassestukken aan voordelige prijzen. Duuus hopelijk kan ik me nu inhouden tot in juli 🙂 (Jammer dat NL zo ver weg is voor ons, anders zou ik daar ook naar de solden kunnen, maar anderzijds is dat ook weer beter voor mijn portemonnee haha.)
    Ik zou je verjaardagscadeau toch ook vroeger opeisen hoor, dat je samen een dagje naar NL gaat bijvoorbeeld?

Geef een reactie

