467 Tita en een onverwacht shopdagje (dag 210)

Woensdagavond vroeg de Mams plots of ik de volgende middag mee wou gaan shoppen. Ik had namelijk donderdag om 13u gedaan met werken en zij had voor ’s middags geen vaste plannen. Dus zou ze me oppikken aan het werk en dan konden we meteen door rijden.

Oorspronkelijk wou ze de Jeebeecee’s afdoen in de omgeving. Zowat onze favoriete winkel op gebied van kleding. Maar vermits ik niet echt kleding nodig had en mijn schoenen om mee te werken aan vernieuwing toe waren, vroeg ik om naar Breda te rijden. Op mijn wishlist stonden dus een paar schoenen waar ik een hele dag mee kan rondlopen zonder pijnlijke voeten te krijgen (met platte zool dus) en een pyjama die warm genoeg is voor in ’t putteke van de winter.

Uiteindelijk hebben we nog nooit zo snel geshopt (we hadden een tijdslimiet omdat ik nog pianoles had om 19u en de Mams ’s avonds nog langs de Lieve Bomma wou). We deden enkel de winkels die we echt wilden doen.

Eerst en vooral de winkel van Ecco, mijn favoriete merk schoenen omdat ze als sloefkes zitten. Ik heb er echt nooit pijnlijke voeten in. En ze zijn meestal sober qua model, maar ook best wel mooi. Ik paste 3 paar schoenen en had al snel een voorkeur. Maar voor ik besliste liepen we nog snel even naar de V&D omdat ze daar ook vaak schoenen hebben van Ecco en soms zelfs aan iets betere prijzen. Maar dat bleek niet het geval. Dus gingen we snel terug voor dat ene paar.

Et voilà, mijn nieuwe aanwinsten: grijze botjes om mee te gaan werken. € 109 ipv € 129.

 

IMAG0324

 

 

 

 

 

 

 

Ik vind ze zelf heel mooi. En ik vind het zelfs een beetje jammer dat ik er mee ga werken. Maar ja, een mens moet kiezen en ik heb nog genoeg mooie schoenen voor in mijn vrije tijd.

Meestal belanden we tijdens het shoppen ook in goedkopen juwelenwinkeltjes zoals de Six en Bijou Brigitte (de naam van de winkel is erger dan de winkel zelf, hoor). Deze keer ook, maar ik vond er mijn goesting niet. Uiteindelijk kocht ik enkel deze ketting.

IMAG0322

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De zoektocht naar een warme pyjama werd een flop. Ik had mijn zinnen gezet op een badstoffen pyjama omdat ik die zo heerlijk lekker warm vind. Maar ik vond er geen één. Maar dringend was het eigenlijk niet, de lente komt er toch aan (positief denken!) en dan hebben we niet meer zo’n dikke pyjama nodig.

De shopmiddag werd afgesloten met een bezoekje aan de parfumerie. Mijn parfumflesjes zijn eigenlijk bijna allemaal op. En ik kreeg er wel nog eentje in oktober van één van de tantes. Maar ik hou totaal niet van die geur en ben dan ook niet van plan om die te gebruiken, tenzij als geurtje voor in het toilet. Ik bedoel dat niet grof, maar ik heb geen idee wat ik er anders mee moet doen.

Dit is de nieuwe aanwinst.

IMAG0323

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Met dank trouwens aan LJ, want zij gaf de tip weg. Het ruikt heerlijk!

Uiteindelijk heb ik dus toch nog een beetje solden kunnen doen. En och, door het feit dat ik zo weinig heb kunnen shoppen, heb ik ook wat centjes opgespaard.

5 thoughts on “467 Tita en een onverwacht shopdagje (dag 210)

  1. Jeeeej toch je shopdagje gekregen! Kort maar goed.
    Ik vind dat de Bijou Brigitte vaak dezelfde juwelen aanbiedt – ik zag er onlangs nog spullen die ik 2 jaar eerder ook al had gezien. Maar wel leuke, opvallende juwelen 🙂
    Het zien er idd comfortabele schoenen uit en dat is idd belangrijk als je voor je job veel moet rondlopen.
    Haha graag gedaan van die parfumtip!

Geef een reactie

