475 Tita en knutselprojectjes 5 en 6 (dag 218)

Op 3 februari werd hier nog een laatste keer Nieuwjaar gevierd. En daarvoor maakte ik nog een paar knutselwerkjes. Alleen ben ik totaal vergeten om er foto’s van te trekken en ondertussen zijn ze natuurlijk al afgegeven. Maar ik wou jullie toch even vertellen wat ik gemaakt heb.

Allereerst maakte ik 2 bladwijzers. Ik knipte ze uit 1 A5-blaadje rood papier door het blad in de lengte door te knippen. Daarna vouwde ik ze elk dubbel en versierde ze. De ene versierde ik aan de ene kant  met groene uitgeknipte appeltjes (met zo’n uitdrukmachientje/soort perforator) en aan de andere kant zette ik er een spreuk uit over boeken. De andere werd aan de ene kant versierd met een uitspraak over de Paps (iets met stille persoonlijkheden die rake dingen zeggen, maar dan wat mooier en in het engels), aan de andere kant schreef ik allerlei italiaanse muziektermen. Binnenin kleefde ik aan beide kanten een stukje magneetstrip waardoor de beide zijden aan elkaar kleven terwijl de bladwijzer tussen je boek zit.

Dan versierde ik ook nog op een heel eenvoudige wijze een klein wit canvas doek dat ik gewoon kocht in Dekaaza. Ik knipte met zo’n uitdrukmachientje sterretjes uit tijdschriften en kleefde die op het doek. De sjabloontjes die hierdoor ontstonden gebruikte ik om met een gouden stift nog wat sterretjes te tekenen (zowel ingekleurde als open gelaten). En ten slotte vouwde ik een heleboel origami-sterretjes uit tijdschriftpapier die ik erbij kleefde om een 3D-effect te verkrijgen. Door de kleurtjes van de tijdschriften zag het er best mooi uit.

Nu broed ik nog op een idee voor een volgend knutselprojectje. Misschien iets met bakpapier en maskingtape om mijn muren te versieren.

2 thoughts on “475 Tita en knutselprojectjes 5 en 6 (dag 218)

  1. Zo creatief!!! Ik zou niet weten hoe eraan te beginnen. Ik wou bv heel graag voor mijn zus haar verjaardag (over 2 weken) zelf iets maken maar verder dan een taart bakken ben ik nog niet gekomen…

  2. Ik ben momenteel volledig stilgevallen op gebied van knutselen. Ik wou eigenlijk heel graag een klok pimpen, maar ik heb nog niet voldoende grote cijfers bijeen gespaard. Dus dat projectje zal nog even moeten wachten.

Geef een reactie

