479 Tita gaat op reis (dag 222)

Tijdens de zomer wel te verstaan. Het alleen op vakantie gaan vorig jaar is me zo goed bevallen. Dus dat wil ik nog eens over doen.

Ik heb maanden zitten nadenken over waar ik naar toe zou willen gaan. Stockholm zat al jaren in mijn hoofd! Het stak er echt mijlenver bovenuit op mijn “must visit”-lijstje! En plots was ik er geweest en de andere plaatsen op mijn lijstje wil ik wel eens zien, maar ’t is niet dat ik daar absoluut naar toe MOET.

Ik denk dat ik ook een beetje bang was voor een teleurstelling. Want Stockholm heeft echt mijn hart gestolen en ik kan me moeilijk voorstellen dat er nog een stad (want zonder auto beperk ik mij tot steden) is die zo onder mijn vel kan kruipen. Waarschijnlijk heeft dat gevoel ook wel te maken met het feit dat Stockholm de eerste reis was die ik op mijn eentje maakte.

Ik heb de afgelopen maanden o.a. gedacht aan :
– Venetië in combinatie met Verona: Maar zou ik dat niet beter ooit met een lief doen?
– Rome: Maar ga ik mij daar wel veilig voelen zo op mijn eentje, wetende dat er heel veel gestolen wordt?
– Kopenhagen: Na er foto’s van te hebben gezien, vind ik het veel te veel op Stockholm lijken.
– Praag: Wil ik zeker ooit eens bezoeken, maar om de één of andere reden heb ik er op dit moment geen zin in.
– Edinburgh: Duur! En Stockholm was dat ook al, dus kies ik dit jaar voor een goedkopere vakantie.
– Amsterdam: Ook duur! Was als laatste mee in de running, maar wegens de hoge prijzen wordt het ook uitgesteld.
– Parijs: Hier heb ik ook een beetje mijn twijfels of het wel veilig is alleen. En of ik het niet beter ooit met een lief zou doen. Als er ooit één komt natuurlijk.

Ik wist het even helemaal niet meer en toen ging ik langs bij mijn nonkel en liet die me foto’s zien van hun citytrip van vorig jaar. Ik zag kei-veel interessante dingen en sommige foto’s alleen al ontroerden mij. Het gaat niet zo’n luchtig verlof zijn als vorig jaar, maar ik ga toch wel mijn hartje kunnen ophalen, denk ik. En ik ben helemaal niet bang meer voor een teleurstelling.

En zou ik nu stout zijn en nog even zwijgen over waar ik naar toe ga? Zodat jullie nieuwsgierig worden? Of zou ik het toch maar verklappen?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Berlijn, here I come! Of toch alleszins begin augustus.

7 thoughts on “479 Tita gaat op reis (dag 222)

  1. Niet wachten op een lief. Ik heb dat voor Parijs bv ook niet gedaan, dat heb ik met mijn moeder, zus en tante gedaan. Als je dan een lief hebt kan je er nog eens heen he.
    Berlijn staat ook op mijn train trip programma maar ja er staat zoveel op, ik vrees dat ik een aantal steden ga moeten schrappen. Ik ben wel benieuwd naar jouw plannen daar!!

  2. New York is echt een stad der aller steden! En als Nederlandse vind ik dat je Amsterdam ook echt moet bezoeken.

    maar Berlijn dus. Ik vond Berlijn zelf een beetje een depressieve uitstraling hebben, heel veel tweedeoorlog sfeer hangt er.

    En zoals LJ zegt, Parijs kun je met of zonder lief doen. Het is een geweldige stad…(persoonlijk vind ik deze leuker dan Berlijn…)

    • Ik ben door het zien van foto’s eigenlijk superbenieuwd geworden naar Berlijn. En ’t zal inderdaad niet echt een “vrolijk” verlof worden. Maar er is wel superveel te zien en voor dat vrolijke zorg ik dan zelf wel. 😉 Amsterdam komt er ooit zeker nog wel eens van, hoor.

Geef een reactie

