480 Tita gaat op zoek naar tips (dag 223)

Nu ik beslist heb om naar Berlijn te trekken deze zomer, sta ik te springen om te vertrekken. Binnenkort trek ik al eens naar de bibliotheek om wat boeken over Berlijn te raadplegen. En mijn nonkels zullen me vast ook heel wat tips aan de hand kunnen doen (de ene is zelfs deels afkomstig uit Berlijn en zijn broer woont er nog steeds).

Maar misschien zijn er onder jullie ook al in Berlijn geweest en hebben jullie een lijstje met dingen die je er absoluut moet zien? Shoppingadresjes, lekkere eetgelegenheden (hoewel ik op mijn eentje niet echt de neiging heb om uit eten te gaan, maar je weet maar nooit), bezienswaardigheden waar niemand aan denkt,…

Gooi het maar allemaal bij de reacties of in mijn mailbox! Je doet me er een geweldig groot plezier mee!

6 thoughts on “480 Tita gaat op zoek naar tips (dag 223)

  1. Ik ben in 2011 in Berlijn geweest. Heb daar een blogje over geschreven ergens in oktober 2011. Wat ik echt leuk vond was trabantjes rijden 🙂

    En het concentratiekamp vond ik heel indrukwekkend.

  2. Moest ik ooit in Berlijn geraken, zou ik beslist langsgaan bij ‘Checkpoint Charlie’. De vroegere controlepost tussen oost en west Berlijn. Daar is ook een museum aan verbonden: het ‘Museum Haus am Checkpoint Charlie’.
    Dan zou ik ook beslist de restanten van de Berlijnse muur opzoeken. Dit kan je doorheen de stad herkennen door een lijn op de grond oa. in kinderkopjes (de stenen, niet echte hé!).
    Ook zou ik de ‘Brandenburger Tor’ moeten onder wandelen en het ‘rijksdaggebouw’ zien. Eventueel ‘Potsdamer Platz’ bezoeken.
    Ik was enkele jaren geleden ook van plan een trip naar Berlijn te maken maar om de één of andere reden kwam het er niet van.

  3. Ik heb al zoveel tips gekregen: hier en via anderen. Super! Nog wel geen tijd gehad om alles fatsoenlijk te bekijken, maar ik weet nu al dat ik daar tijd tekort ga hebben.

Geef een reactie

