486 Tita kust de straatstenen (dag 229)

Gisteren ging ik joggen. Mijn looprondje naar het bos, een stukje er door en dan weer naar huis. Op een gegeven moment zegt Evy (Gruyaert) in mijn oor dat ik nog 2 minuutjes moet lopen en dan mijn training van de dag er op zit.

Net op dat moment passeer ik dat ene stukje voetpad dat er slecht aan toe is. Door het op- en afrijden van camions. Ik weet heel goed dat ik op dat stukje voorzichtig moet zijn en mijn voeten goed moet opheffen. Maar ik was een beetje moe (ah ja, ’t waren de laatste 2 minuten) en even onoplettend.

En toen struikelde ik en zag ik mezelf in slowmotion tegen de grond gaan. Ik deed nog moeite om me recht te houden, maar dat mocht niet meer baten. Een seconde later lag ik op mijn buik op de stenen en in het zand. Ik ben heel snel rechtgekrabbeld, heb eens om mij heengekeken of alsjeblieft niemand iets gezien had en heb een paar stappen gedaan. Toen ik merkte dat dat ging heb ik mijn 2 minuten nog uitgejogd.

Pas toen ik van Evy mocht stoppen met lopen, ben ik gestopt en heb ik de schade eens goed bekeken: een gehavende knie (zoals de kleine kindjes: ik voel me weer 8 jaar), een lichtjes geschaafde linkerhand en een blauwe rechterhand. Maar verder huppel ik dus nog rond.

En achteraf lag ik dubbel van het lachen met mezelf.

3 thoughts on “486 Tita kust de straatstenen (dag 229)

    • Ik was inderdaad blij dat er niemand passeerde. Alleen een jogster die mij net gepasseerd was heeft het wel gezien. Allé, ze hoorde de plof en draaide zich om maar toen was ik al weer aan het rechtkrabbelen. En ja, het pikte, maar de spierpijn de volgende dag was ook serieus de moeite. 😉

Geef een reactie

