496 Tita zweert de bijbel af (dag 239)

Ik moet dringend nog eens een postje schrijven over de zoektermen die naar mijn blog leiden. Na deze titel mag ik mij waarschijnlijk aan allerlei katholieke toestanden verwachten. Maar daar gaat deze post helemaal niet over. Komen die zoekers even bedrogen uit zeg! 😉

Ik koop al een eeuwigheid elke week Den Bijbel. Oftewel de Flair. En vaak ook de Libelle. Maar geen van die 2 tijdschriften blijkt helemaal 100% mijn ding te zijn. Voor de eerste voel ik me vaak te oud. Voor de tweede voel ik me dan weer vaak te jong. Ik heb het gevoel dat ik niet tot hun doelgroep behoor. En eigenlijk heb ik ook liever wat meer diepgang in plaats van “waarom je partner vreemdgaat”-artikeltjes,… Ik merk de laatste tijd dat ik ze koop en ze ongelezen op een stapel gooi. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Uiteindelijk lees ik ze wel altijd, hoor. Maar vaak gebeurt dat pas weken later.

Ondertussen ontdekte ik Flow. Een heel leuk en mooi tijdschrift. Met mooie zinnen om over na te denken. Met leuke luchtige stukjes, leuke tips, boeiende interviews en artikels. Prijzig, ja dat ook. Maar het komt ook niet elke week uit. En het leunt veel meer aan bij mijn interesses.

Daarom heb ik besloten om te proberen te stoppen met het kopen van Flair en Libelle. Ik zeg wel proberen, want af en toe kan ik toch enorm genieten van die tijdschriften. Maar het weegt gewoon niet meer op. En de centjes die ik zo bespaar kan ik dan uitgeven aan dat duurdere prachtexemplaar.

 

8 thoughts on “496 Tita zweert de bijbel af (dag 239)

  1. Groot gelijk, alleen kopen wat je echt leest. Ik organiseer met enkele vriendinnen mijn eigen ‘flow’ van tijdschriften dan. Als wij ons magazine uit hebben geven we die stapel door aan de volgende. Lekker goedkoop en op die manier hoef je je niet schuldig te voelen als je ‘een boekje’ verticaal doorleest 🙂

    • Ik denk dat de meeste van mijn vriendinnen die tijdschriften al niet meer lezen. Of dat enkele onder hen eerder de roddelboekskes lezen en daar probeer ik helemaal geen geld aan uit te geven. Hoewel ik moet bekennen dat ik deze week gezondigd heb.

  2. Ondanks het digitale tijdperk vind ik tijdschriften nog steeds leuk. Ik heb een abonnement op de Grazia (ik weet niet of jullie deze in België hebben) en Marie Claire. Veel mode en lekkere luchtige verhalen.

    Flair lees ik soms, met vakantie, maar het is meer doorbladeren.

  3. Ik blijf de bijbel nog even trouw :-), het is zo een even weg momentje,…..en ja, ik ben waarschijnlijk te oud om bij de doelgroep te leunen, maar uitzonderingen bevestigen de regel, maar ik merk wel dat ik ook vaker hem niet helemaal gelezen wegleg,…maar “flow” ga ik wel dan eens bekijken,…….

  4. Je hebt wel gelijk Tita, zowel Flair als Libelle hebben soms artikels waar ik eens diep bij moet fronsen, dingen die totaal niet aansluiten bij mijn leefwereld, ach het is toiletlectuur en niets méér voor mij.
    En de Flow, ik word er steeds nieuwsgieriger naar… 🙂

  5. Hoe mensen kunnen verschillen. De flair vind ik echt voor tieners. Ik kan het niet helpen, maar ik vind dat zo een kinderachtig boekje. De libelle is dan weer wel mijn ding. Sluit echt perfect aan op mijn levenssituatie en hoe ik in het leven sta.
    De flow heb ik al een aantal keer gelezen van een collega, maar voor mij is het echt niks.

Geef een reactie

