498 Tita herpakt zich (dag 241)

Het gebrek aan structuur in mijn leven speelt me nog altijd parten. Niet alleen de Mams wordt er lastig van, ook ikzelf. Of beter gezegd: vooral ikzelf. Mijn hoofd zit dan ook constant vol met het gevoel dat ik vanalles aan het vergeten ben. En met het weten dat ik nog een aantal dingen dringend moet doen, hoewel ik ze toch weer uitstel.

Dus poging 1354113 om er nog eens iets aan te doen.

Dit weekend (dus morgenavond eigenlijk) moet ik absoluut mijn koorteksten van buiten leren. Ze moesten  eigenlijk allemaal gekend zijn tegen zondag. Maar ge ziet van hier dat dat natuurlijk weer niet zal lukken. Hopelijk tegen de week daarop wel want dan is het echt wel van moetens. Maar nee, wat zeg ik nu? Die teksten ZULLEN dit weekend gekend zijn. Ik hoop dat het zal lukken door ze met masking tape tegen mijn kleerkast te plakken en er me morgenavond eens serieus aan te zetten. Een stuk of 15 teksten! Waarvan gelukkig een stuk of 10 alleen maar opgefrist moeten worden (voor jullie een hartverzakking krijgen of zo). Maar toch.

En dan ook nog… Omdat ineens all the way voor structuur en orde gaan niet lukt (hoe zou het ook kunnen, je loopt ook niet ineens 5 km natuurlijk), ga ik proberen het stapsgewijs aan te pakken. Wat stap 2 wordt weet ik nog niet. Maar stap 1 is weer het inlassen van het dagelijkse opruimkwartiertje. Voor vandaag mag ik al een vinkje zetten. Hoewel het wegens tijdsgebrek vanmorgen maar 12 minuten waren. Ach ja. Maar ik ga dat in ieder geval proberen vol te houden. En ge gaat zien dat het er hier op een dag dan ongelooflijk amazing! opgeruimd gaat uitzien.

 

2 thoughts on “498 Tita herpakt zich (dag 241)

  1. Ik heb dat ook eens proberen in te voeren, jouw opruimkwartiertje, maar meestal eindigt het met een opruimuur (of twee uur) in het weekend als we moeten kuisen… Zucht.

  2. Wel, tot hier toe hou ik het al een paar dagen vol. En eigenlijk zelfs zonder probleem. Vandaag heb ik zelfs al meerdere opruimkwartiertjes gehouden. 😉 In korte stukjes opgeruimd dus. Maar het gaat dan natuurlijk ook over andere dingen dan alleen maar opruimen: rekeningen betalen, losse notities even op de computer zetten, die rondslingerende krant lezen zodat die bij het oud papier kan, mijn handtas uitmesten,… En elke dag doe ik nu wel kleine dingetjes die hier al heel lang lagen te wachten tot ze eens gedaan werden. Zo’n opruimkwartiertje heeft dus alleen maar voordelen!

Geef een reactie

