501 Tita en afzakbandjes (dag 244)

Een meidenpost, vrees ik. En een zaagpost bovendien.

De bandjes van mijn bh’s zakken altijd af. Ik dacht altijd dat het aan het uitrekken van de bandjes lag en maakte ze dan ook maar korter en korter. Maar ondertussen ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn schouders gewoon afhangen. En daardoor glijden die bandjes er gewoon af.

Dat is natuurlijk heel vervelend. Zeker tijdens het werken. Want als je constant moet bukken en heffen, schuiven die bandjes nog meer.

In januari vertelde ik het tegen de verkoopster in de lingeriewinkel. Zij zei dat er wel meer vrouwen last van hebben en dat zij er iets voor hadden: stukken plastic die je onder en rond je bandje legt. Die plastic kan niet verschuiven en dan zakken je bandjes niet meer af.

En effectief mijn bandjes zakken niet meer af. Maar blijkbaar verschuift die plastic bij mij toch wel een klein beetje. Daardoor schuurt het tegen mijn huid en kom ik af en toe met een brandwonde thuis ’s avonds. Zaterdagavond stond er zelfs een dikke blaas op. Dat geneest uiteraard wel, maar het is wel heel vervelend. En uiteindelijk heb ik nu nog steeds geen goede oplossing gevonden.

9 thoughts on “501 Tita en afzakbandjes (dag 244)

  1. Ik heb hetzelfde probleem, ook de plastiekjes geprobeerd maar dat geeft brandwondjes om nog maar te zwijgen over het zweten dat je zal doen wanneer het warmer wordt,…….een bh met gekruiste bandjes is de oplossing of een halterlijn bh maar dat past niet onder elke kledij,……..

    • Inderdaad, onder een topje zonder mouwen kan je ze ook al niet gebruiken want dat is geen zicht. Ik vond tot hier toe geen bh’s met gekruiste bandjes. En bh’s met halterlijn geven bij mij niet voldoende ondersteuning.

  2. Aw, da’s inderdaad een vervelend probleem! Ik hoop dat je een bh vind met gekruiste bandjes, dat lijkt me idd, de beste oplossing! Of anders om te werken gewoon een sportbh, of is dat nu heel belachelijk? Groetjes

    • Die sportbh zit wel goed om te sporten, maar het lijkt me niet echt aangenaam om daar een hele dag mee rond te lopen. Dan zitten je borsten zo ingesnoerd.

  3. ik zag laatst iemand met een bh waar tussen die bandjes zo een “extra stuk” was bevestigd, je kan dat blijkbaar kopen in de lingeriewinkel, lijkt op een riempje waarmee je de bandjes met elkaar verbindt. Ook zag ik ergens een soort haakje om de bandjes aan elkaar te haken (veritas geloof ik), dan krijg je een beetje een kruis-effect… En ik heb ook afhangende schouders, zoooo irritant altijd die bandjes langs je arm!!!

  4. Ik heb zo’n bh, lijkt op een sportbh, maar is een reguliere bh met sluiting aan de voorkant. Die zit redelijk stevig.

    Anders weet ik het ook niet. Sorry!

Geef een reactie

