506 Tita en hoe het ook kan zijn (dag 251)

Zondagmiddag en -avond ging ik weer babysitten op de buurkids. Schreef ik vorige week niet nog over dat ik blij was dat er eentje in bed lag? Deze keer had ik spijt dat ik ze in bed moest stoppen. Dat ik ze uit hun spel moest halen.

Terwijl ik de soep opwarmde en de tafel dekte waren ze met hun drietjes in de struiken beginnen klimmen en spelen in hun buitenspeelhuisje. Ze waren zo goed aan het spelen dat ze zelfs niet wilden komen eten. En toen ze aan tafel zaten, kon hun eten niet snel genoeg op zijn. Zodat ze verder konden gaan spelen.

Terwijl ik de tafel weer afruimde hield ik een oogje in het zeil. Maar buiten een klein petottertje van 2 die stoer haar broers nadeed en overal op probeerde te klimmen terwijl ze daar eigenlijk nog te klein voor is, werd er kei-braaf gespeeld. Samen. Zonder ruzies. Op een gegeven moment kwam Livje naar binnen getrippeld, maar eerst deed ze braaf haar botjes uit. Toen haar broers dat zagen, riepen ze: “Livje, kom je niet meer spelen?” Waarop ze knikte en de broers reageerden “Doe dan uw botjes terug aan”. Dat laatste lukt haar nog niet altijd zo goed. Dus riepen haar broers: “Tita, wilt gij Livje haar botjes terug aandoen? Dan kan ze terug komen spelen.”

Ik heb mij dan maar in de zetel geïnstalleerd. Met een boek. En met een zalig uitzicht: braaf spelende kindjes. Ah ja, ge moet die natuurlijk wel een beetje in het oog houden, hè. En voor ik het wist was ik een bladzijde of 20 verder en was het een dik half uur later en bedtijd voor de kleinste. Dus ging ik naar buiten om die 3 kadées naar binnen te jagen en met de bedoeling de kleinste een papfles te geven en de andere 2 hun dessertje. Maar ik mocht Livje echt nog niet meenemen van haar broers en Livje zelf was ook nog volop in speelmodus. Dus stelde ik het nog 5 minuten uit.

En toen… gingen ze mee naar binnen als makke lammetjes. En een half uurtje later waren er 3 kindjes in dromenland. Zalig!

2 thoughts on “506 Tita en hoe het ook kan zijn (dag 251)

Geef een reactie

