513 Tita ging met de trein naar Oostende (dag 258)

Op 1 mei trok ik een dagje naar zee samen met LJ. Ondanks dat het een vrije dag was, startte hij vroeg want ik nam al om 7u50 de trein. Beladen met een vers boek. Gelukkig de dwarsliggerversie en dus een lichtgewichtje. 2,5 uur later en zo’n kleine 100 bladzijden verder, stapte ik in Oostende van de trein. En 5 minuutjes later voegde LJ zich bij mij. Op naar de pier! Die er niet meer bleek te zijn, helaas. Dus maakten we een wandeling over het strand. Op verschillende plaatsen op het strand kwamen we schuim tegen. Ik vond het nogal vies eigenlijk want ik dacht dat het chemische toestanden waren. Maar blijkbaar is het gewoon schuimalg. Niks geen chemische brol dus. Toen we Mariakerke quasi voorbij waren gewandeld besloten we terug te draaien en een eetgelegenheid te zoeken. Het was dringend tijd om een beetje op te warmen want er stond veel wind. Ik at een lekkere pasta met pesto, pijnboompitjes en zongedroogde tomaatjes. En ik probeerde mijn keel een beetje te verzachten met een verse muntthee (er lag namelijk een verkoudheid op de loer). Na het eten besloten we om een go-kart te huren en de dijk onveilig te maken. Dolle pret verzekerd met LJ aan het stuur! Plots parkeren voor het Thermae Palace zorgde ervoor dat ik bijna overboord sloeg. Kortom: de slappe lach was niet veraf! DIGITAL CAMERA   Ondanks dat het de vorige dag Koninginnedag was kozen wij niet bewust voor dit oranje exemplaar. DIGITAL CAMERA   Het zonnetje was ook van de partij! DIGITAL CAMERA     DIGITAL CAMERA     Nadat we onze go-kart terug hadden afgeleverd, wandelden we de stijfheid (ja, al na 10 minuten had ik er last van) uit onze benen richting Oostende. Onderweg passeerden we de filmsterren en probeerden we gezichten te plakken op de namen die er op vermeld stonden: Jane Birkin, Barbara Sarafian,… en nog wat knappe mannen. DIGITAL CAMERA     Mijn persoonlijke favoriet stond er ook tussen: DIGITAL CAMERA   Als je aan de zee bent, mag het degusteren van een pannenkoek of 2 ook niet ontbreken. Lekker! Maar een beetje een volgevreten gevoel achteraf. Zeker na die zak snoep die we onderweg nog insloegen (daar deed ik nog een dag of 2 over, hoor).

Even later waren we de dijk beu en trokken we nog voor een uurtje de winkelstraatjes in. Er werd niet veel geld uitgegeven. Wel zocht ik naar een leuke zomerhandtas in een vrolijk kleurtje, maar ofwel konden de kleuren (wie bedacht in godsnaam die fluo-mode?) me niet bekoren, ofwel hadden ze te veel blingbling en anders waren ze niet voor mijn portemonnee. Zucht! Wel kocht ik 3 mini-parfumflesjes met een rollersysteem bij Zara. Heerlijke geurtjes voor een lage prijs, gemakkelijk om aan te brengen en gemakkelijk om mee te nemen in de handtas.

In het station scheidden onze wegen want onze treinen reden een totaal andere richting uit. Er werd nog heen en weer gesmst over de boeken die we lazen, het treingezelschap, waar we waren en over het weer dat opmerkelijk beter was in het binnenland.

Weer 100 pagina’s verder kwam ik thuis. Moe maar voldaan!

One thought on “513 Tita ging met de trein naar Oostende (dag 258)

  1. Aha, komt daar dat schuim vandaan! We hebben weer bijgeleerd dus.
    De zak snoep heeft het bij mij ook niet veel langer dan 2 dagen overleefd, zeker niet toen het lief erachter kwam. Damn.

Geef een reactie

