520 Tita vond HET kleedje (dag 265)

Gisterenavond kwam ik thuis van het werk en de Mams vertelde dat ze naar een braderij was geweest in de buurt en dat ze een kleedje had gezien dat mij zou passen en dat misschien wel geschikt zou zijn voor op de trouw van Helle. Een gouden kleedje met witte bollen, zonder mouwen. Vandaag was het ook nog braderij, maar eigenlijk had ik koorrepetitie en kon ik dus niet gaan kijken (want tegen de middag op de tweede dag is er vaak niets interessants meer te vinden). Ik ben dan maar even stout geweest en heb mij “ziek” gemeld op het koor.

En vanmorgen repten de Mams en ik ons dan naar de braderij. De Mams dook onmiddellijk in de rekken en haalde tot haar grote vreugde het genoemde jurkje nog boven. Maar ik moest haar teleurstellen: ik vond het echt niet mooi. En ik denk ook niet dat goud echt een kleur is die mij goed staat. Ik paste nog wel een ander jurkje dat zij had gezien om haar te plezieren, maar dat was gelukkig te groot want ik vond het eigenlijk niet geweldig. Ik paste ook nog een stapel t-shirts en broeken, maar die zaten niet zoals het zou moeten.

Wel was, toen ik bij het kleedjesrek was gearriveerd, onmiddellijk mijn oog gevallen op een mooie rode jurk. Maar ik vreesde een beetje dat hij te klein zou zijn. Ik heb hem toch maar geprobeerd. En hij past! Ok ja, een paar kilootjes minder zou nog mooier zijn, maar daar heb ik nog bijna 6 maanden voor. Het kleedje heeft 3/4- mouwen, een v-hals, een rode roos vooraan en een eenvoudige snit. En the best of all: ’t is in mijn lievelingskleur, namelijk rood!

En ik die dacht dat ik last minute nog een kleedje zou moeten gaan zoeken. Dat ik zou lopen foeteren omdat ik mijn goesting niet zou vinden in mijn maat. En dat ik nog kei-veel moest afvallen om iets leuks te kunnen aandoen.

Nu moet ik enkel nog op zoek naar bijpassende schoenen (maar ik hoop dat eventueel mijn rode botjes er mee matchen), een vestje om er over aan te doen en de juiste juwelen. Trouwens, heeft er iemand tips over welke kleuren er mooi bij rood passen?

En allez vooruit, omdat jullie het zijn een fotootje. Geen geweldige natuurlijk, want rood valt moeilijk te trekken.

DIGITAL CAMERA

 

DIGITAL CAMERA

7 thoughts on “520 Tita vond HET kleedje (dag 265)

  1. Als ik goed begrijp is de trouw over zes maanden dan is het alweer herfst! Ik zou het matchen met zwart. Zwarte schoenen, een zwart jasje en zwarte juwelen op parels. Even kijken wat de anderen zeggen!

    • Ik heb zelf rode schoenen. Alleen niet in de juiste kleur rood. Maar de Mams heeft al gezegd dat ik dan maar rode schoenen in het juiste rood moet gaan kopen. En hoe kan ik nu nee zeggen tegen schoenen kopen?

  2. Ik zou ook voor zwart gaan. Binnen zes maanden is het echt wel hartje herfst.
    En ik vind het zo moeilijk iets over een kleedje te zeggen als je het iemand niet ziet dragen. Dat geeft zo een ander beeld. Dus ik wil het u zien dragen, hihi.

    • Zwart vind ik zo klassiek en een beetje ouderwets en het is al een vrij klassiek kleedje. Ik dacht eerder aan grijs om er mee te combineren. En de Mams kwam af met het idee om voor panty’s met bollen te gaan of zilveren panty’s die blinken om het wat jonger en speelser te laten ogen.

  3. Ja ik wil ook een foto met het kleedje aan!! 😉
    Wat ook mooi is bij rood is blauw in dezelfde tint. Zwart zorgt voor een groter contrast maar gaat natuurlijk ook. Of bruin, of goud, maar allemaal in dezelfde tint.

    • Ik vind blauw en rood ook wel leuk samen, maar niet echt voor bij dat kleedje. Hmmm, foto. Misschien stuur ik er na de trouw eens eentje door via de smoelenboek.

Geef een reactie

