522 Tita en het lezen (dag 267)

Pfff! De eerste 5 maanden van 2013 zit ik al in een leesdip en ik raak er precies niet uit. Vorig jaar las ik 68 boeken op een jaar. Nu zit ik op 21 weken nog maar aan 18 boeken. En de meeste van die 18 boeken hebben me veel moeite gekost. Niet dat ze slecht waren, maar ik leek er gewoon niet door te raken.

Ik verlang echt naar een stapel boeken die me meeslepen naar een andere wereld. Naar boeken die ik overal meezeul omdat ik op elke vrije moment wil kunnen lezen en weten hoe het verhaal verder gaat. Naar met pijn in het hart een boek opzij leggen omdat ik ergens naar toe moet. Naar boeken die er voor zorgen dat ik blij ben dat mijn babysitkids in bed liggen zodat ik kan verder lezen (ook al babysit ik er liever op als ze wakker zijn).

LJ raadde me met een knipoog aan om er nog eens een jeugdboek tussen te gooien. Daarom begin ik nu in “Winky en het paard van Sinterklaas” (compleet in het verkeerde jaargetijde, I know, maar zelfs de natuur blijkt zich van seizoen te vergissen met al die regen en koude). En ik denk dat ik daar best van ga kunnen genieten.

4 thoughts on “522 Tita en het lezen (dag 267)

  1. ik wilde vroeger ook altijd meegesleepd worden door een verhaal, elke minuut lezen, tot er iemand op het voetbal me erop wees dat ik wilde vluchten,……en eerst was ik boos,……..tot ik me realiseerde dat hij gelijk had,……ik vluchtte weg van mijn leven en sinds ik Big ken, lees ik stukken minder,…….veel minder behoefte aan,…..

    • Ik heb ook zo’n periode gehad. Maar ik weet dat het nu geen vluchten is. Ik heb gewoon nog eens zin om echt te genieten van een boek. En op dit moment lijkt me dat niet zo goed te lukken.

  2. Ik ‘vluchtte’ vroeger ook in mijn boeken, weg van de werkelijkheid, maar dat is wel veranderd, ik lees nu voor het plezier. (om even te reageren op de reactie van Carrie hierboven)
    Ik heb veel ‘zware’ boeken op mijn to read lijst staan, oa de Blufboeken, mijn truc om de moed niet te verliezen is idd er een jeugdboek tussengooien, of chicklit, of fantasy, of thrillers… IK zit aan 30 boeken, ik denk erover mijn challenge te verhogen naar 60 maar ik durf niet goed, juli gaat een megadrukke maand worden, ik wil het niet jinxen.
    Je vindt je lees-mojo nog wel terug!!!

Geef een reactie

