527 Tita en The Broken Circle Breakdown (dag 272)

The Broken Circle Breakdown. Een film waar ik enorm naar uitkeek, al maanden voor hij uitkwam. Enkel en alleen omdat het promofilmpje er al zo geweldig goed uitzag. Qua beelden en qua klank.

Toen hij uiteindelijk uitkwam in de cinema, ben ik er niet geraakt. Maar ik moet ook toegeven dat ik niet al te veel moeite heb gedaan om gezelschap te vinden. Ik ben namelijk nogal een snotteraar tijdens het kijken van films en ik vind dat altijd heel gênant in een volle zaal. In een bijna lege zaal trouwens ook. Ik besloot dus maar te wachten tot hij op dvd uitkwam.

Dat laatste is ondertussen gebeurd en vanmiddag kon ik me niet meer inhouden toen ik de FRS passeerde. Ik MOEST hem gewoon hebben. In de loop van de middag vergat ik helemaal dat ik hem had gekocht. Tot ik iets uit mijn handtas moest nemen en hem weer ontdekte. Ik heb mezelf dan ook op een filmavondje getrakteerd.

En de film voldeed volledig aan mijn verwachtingen. Knap gespeeld zeg! Mooie beelden ook. En prachtige muziek (de cd draai ik dan ook al een tijdje grijs)! Ontroerend. En toch… heb ik amper geweend. Enkel een paar traantjes bij één bepaalde scène die ik niet ga vertellen voor diegenen die de film nog niet heb gezien.

Absoluut een aanrader!

7 thoughts on “527 Tita en The Broken Circle Breakdown (dag 272)

  1. Ik heb hem ook gezien, en ik vond hem schitterend! Vooral de acteurs straalden volledig uit, hoe ze moesten uitstralen! En het was niet melig, en de cd draai ik ook grijs, in mijn infraroodcabine beluister ik hem meestal!

  2. Ik durf nog steeds niet kijken,……een kind verliezen aan kanker het is te dichtbij voor me,………ik denk dat ik het ga bekijken wanneer ik een avondje alleen ben,…..samen met de doos kleenex,…….ik ga het niet drooghouden!!!

  3. Persoonlijk zou ik hem leuker gevonden hebben moest het verhaal chronologisch verteld worden ipv allemaal door elkaar. Nu vind ik wat te ‘arty farty’ en dat is wel jammer.
    Ik heb hem in de cinema gezien, ik heb de CD thuis, en de DVD heb ik ook al. Ik moest alles hebben, puur uit sentiment eigenlijk, want het meisje is een nichtje van me =)

  4. Ik heb echt gigantisch hard geweend. En dan eerlijk gezegd niet zo erg met het feit dat het kindje kanker heeft. (Wat ik vreselijk vind he begrijp me niet verkeerd) Maar vooral met het feit dat mensen elkaar zo kunnen kwijtraken en zo kunnen opgaan in het verdriet dat de wereld stopt met draaien.

    • Dan besef je pas hoe fragile een relatie is hé,……ik zou daar ook tranen met tuiten met huilen, omdat je met je neus op de feiten wordt gedrukt, wanneer je overspoeld wordt door verdriet, je relatie een hele andere wending krijgt,…..en geloof me het is de harde realiteit, vandaar dat ik zo bang ben, voor zo’n wendingen,.

Geef een reactie

