528 Tita en de oppervlakkigheid (dag 273)

Ik vind mezelf soms zo ongelooflijk oppervlakkig. En ik stoor me daar enorm aan.

Met vreemden heb ik de neiging om over koetjes en kalfjes te babbelen. En vooral véél te babbelen. Ik heb altijd wel wat te vertellen. Behalve wanneer ik verlegen word. En zelfs dan kan ik soms beginnen babbelen om mijn verlegenheid te maskeren. Waarmee ik niet wil zeggen dat mijn babbelen altijd het maskeren van verlegenheid is. En ja, ik moet ook toegeven dat ik me ook wel eens schuldig maak aan roddelen (iets wat overigens volgens mij iedereen wel eens doet, zowel vrouwen als mannen).

Mijn blog is meestal ook wel vrij luchtig. Af en toe gooi ik er eens iets serieuzer tussen, maar meestal zijn mijn postjes moment-opnames uit mijn dag. En vermits ik een redelijk vrolijk karakter heb, deel ik dan ook vaak leuke momentjes.

Soms zou ik wat minder oppervlakkig willen overkomen. Want volgens mij is dat wel de eerste indruk die mensen van mij krijgen. En uiteraard heb ik ook wel een oppervlakkige kant: over koetjes en kalfjes babbelen en maar blijven babbelen kan heerlijk zijn.

Maar soms wil ik ook wel eens mijn serieuzere kant laten zien. Achter dat vrolijk babbelende meisje zit nog een ander meisje. Een meisje dat facebook alsmaar minder interessant vindt, dat privacy heel belangrijk vindt en dus niet zomaar alles on line wil gooien, dat serieus nadenkt over haar leven en aan zichzelf wil werken,…

Soms ben ik al die oppervlakkigheid enorm beu en zou ik een goed evenwicht willen vinden tussen smalltalk en dieper gaande gesprekken.

4 thoughts on “528 Tita en de oppervlakkigheid (dag 273)

  1. Dat komt vanzelf sweetie,…….eens je op tram 3 zit, je kan ermee lachen, maar het is mijn persoonlijke ervaring,……je gaat groeien,…….en je toeleggen op andere zaken, ik ben benieuwd wat er komt op tram 4 :-),……….

  2. Ik ben het met Carrie eens, levenservaring verandert een mens, we zijn als houten vaten , meer doordrongen van het leven, meer ervaring! Maak je daar geen zorgen om! Je bent jong geniet ervan!

  3. Maw je babbelt veel 😀 So what? Als iemand anders zich daaraan stoort, niks van aantrekken. Als jij je eraan stoort, ja dan ligt de bal in jouw kamp. Gewoon dichtklappen uit verlegenheid, zoals ik doe, is ’t ook niet zulle (helaas). De gulden middenweg, als je ‘m vindt, toon je’m mij? 🙂
    Maar ik denk ook dat de ‘serieuzere’ gesprekken met de leeftijd komen. Met Teamo zijn vrienden bv kunt ge geen serieuze gesprekken hebben, die zitten nog volop in studentmodus. Met mijn vriendinnen is het soms té serieus (bouwen, kinderen krijgen, enz, roloog). En echt diepgaande gesprekken over wat mij echt bezig houd… die voer ik vooral met mezelf, en soms ook met Teamo.

Geef een reactie

