543 Tita en een zalige zondag

Na de koorrepetitie (die ik weer blogs lezend doorkwam) vertrok ik met de fiets richting Park Spoor Noord. Mijn favoriete stuk van de route is een fietspad met links de spoorweg en weien en velden en rechts een natuurgebied.

IMAG0020

 

Het werd een gezellig middagje in Antwerpen op de Beparkte Oplage samen met vriendin E. Voor de eerste keer kocht ik er niets. Omdat de meeste dingen gewoonweg te duur aan het worden zijn. Zo jammer! Maar ook omdat ik niet echt 100% mijn goesting vond. Zelfs E. zei dat het niet normaal was dat ik na 5 kraampjes nog niet riep dat ik dat “moet hebben”. We hebben er dan maar een pizza gegeten (lekker maar te groot) en een bionade gedronken (in de hoop dat die suikervrij zou zijn, maar dat bleek toch niet het geval te zijn). En ik kon niet weerstaan aan dit (ondertussen hou ik het suikerdieet enkel in de week vol en mag ik van mezelf zondigen in het weekend):

IMAG0024

 

We gingen nog op zoek naar een rommelmarktje dat we hadden vermeld zien staan op http://www.wattedoen.be, maar op die plek was geen rommelmarktje te zien. Fietsgewijs door de Seefhoek zijn we dan terecht gekomen aan het Sportpaleis waar onze wegen scheidden.

Ik trapte verder en in Merksem kwam ik tot de constatatie dat mijn zadel nog maar met 1 stuk ijzer aan mijn fiets vasthing. Ik ben héél voorzichtig nog naar huis gefietst in de hoop dat de “KRAK” niet voor onderweg zou zijn. Want dan had ik heel wat kilometers te voet mogen doen op Birkenstocks waar ik al bleinen in aan het krijgen was. Ik zag dat precies toch niet zo zitten.

Enfin, ik ben thuis geraakt en toen bleek de fiets er uit te zien zoals in het vorige postje. Gelukkig had ik onderweg nog een stop kunnen maken bij een buurtwinkeltje om mij te voorzien van wat tegengewicht voor die heerlijke tiramisu die mijn avondmaal ging zijn.

IMAG0023

 

Krijgen jullie trouwens ook altijd zo’n worstjesvingers als jullie lang hebben gefietst of gewandeld?

IMAG0025

 

Thuis wachtte mij trouwens een warm welkom of eerder een smeekblik om eten!

IMAG0029

7 thoughts on “543 Tita en een zalige zondag

    • Dan zwellen je vingers op tot ze de dikte hebben van worstjes. Dat gebeurt vaak bij warm weer, maar ook bij lang wandelen of fietsen omdat het bloed naar je vingertoppen zakt.

  1. De beparkte oplage! Heb ik die nu WEER gemist!! 😦
    Die foto van dat bruine ding waar je niet aan kon weerstaan – wat is dat?
    Die worstvingers, dat ken ik! Als ik ga wandelen, draag ik nooit een ring. Doordat je de hele tijd met je handen naar beneden loopt, blijft het bloed daar makkelijker ophopen. Het helpt om je handen omhoog te houden (bv door de schouderbanden van je rugzak vast te houden) of je vingers een aantal keer te openen en te sluiten. ’t Valt vooral voor als ’t warmer is!

      • Aaaaah, ik zag een stuk keukenrol met precies gemalen koffie erop. Maar nu ge het zegt 🙂
        21 juli, ik noteer het, normaal moet ik dan gaan kuisen in het nieuw appartement maar als ik dat een beetje handig aanpak , kan ik wel even tot in Antwerpen komen 😉

  2. @ LJ: Ik geraak er de 21e juli toch zelf niet, want wij hebben verjaardagsfeestje voor de Mams. 25 augustus is het ook Beparkte Oplage. En misschien is dat een gemakkelijkere datum voor jou?

Geef een reactie

