546 Tita en structuur

Met mijn bazin had ik vorige week een kort maar goed gesprek over structuur. Mijn bazin wees mij er op dat ik me te veel vasthoud aan mijn structuur. Ze zei wel dat het goed was dat ik probeerde structuur te houden in mijn werk ondanks dat dat eigenlijk niet mijn natuur is, maar dat ik me soms ook te veel vastklamp aan die structuur en die af en toe wat meer zou moeten loslaten.

En om eerlijk te zijn vond ik dat wel herkenbaar. Want als de Mams mij roept om iets voor haar te doen, kan ik mij daar ongelooflijk aan ergeren als ik op dat moment net met een klus voor mezelf bezig ben. Eigenlijk zou ik daar soms lichter over moeten gaan en het gewoon doen. Het is namelijk niet zo dat heel mijn eigen werk dan helemaal naar de knoppen is. Het is net als op een pauzeknopje drukken.

6 thoughts on “546 Tita en structuur

  1. Ik heb daar ook moeite mee,…ik haat het als ik met iets bezig ben om het te laten vallen om aan iets anders te beginnen, hier in het paradijs is dat vaak en ik blijf het er moeilijk met hebben,….

    • De laatste tijd heb ik toch een beetje geprobeerd om er op te letten en het naast me neer te leggen. En eigenlijk lucht dat op: een ergernisje minder.

  2. Moet ge mij ook eens vertellen als ge die pauzeknop vindt, ik heb er een hekel aan om meerdere dingen door elkaar te doen, dan heb ik schrik dat ik vanalles vergeet…

    • Zal ik doen! Maar ik vrees dat die bij mij ook nooit 100% zal werken, hoor. Maar feit is wel dat ik die structuur ook even losser moet laten. Als je daar te veel aan vasthangt, ben je jezelf helemaal kwijt als die structuur onverwachts wegvalt.

Geef een reactie

