559 Tita en een productieve dag

Vanmorgen zag het er naar uit dat er weer eens niets van zou komen. Ik was wakker om 8 u, nam de laptop op schoot en voor ik het wist was het 9u45. Maar toen ben ik dan toch maar opgestaan, heb mij aangekleed en de beestjes eten gegeven.

En toen ging ik ontbijten. En al ontbijtend maakte ik fruitsla en sneed ik gelijk tomaten in stukjes voor het avondeten (leve de voorzienigheid!). Ik pakte het cadeautje voor de Lieve Bompa in (die werd vandaag 95!). De keuken en de living werden opgeruimd (gelukkig lag daar niet veel rommel). De was werd gesorteerd en de kleurenwas werd in de wasmachine gestopt met poeder en al (weer voorzienigheid: bij thuiskomst moest ik alleen nog op het startknopje drukken). Al mijn concepten in mijn gsm werden gewist of ergens anders opgeslagen. Mijn oude smsjes die ik niet wil bijhouden werden eindelijk gewist. Er kwam al doend een hoop bij op mijn to do-lijst, maar er verdween dus ook weer onmiddellijk veel.

Deze middag ging ik werken. Op weg daar heen kocht ik nog gauw het Flow Vakantieboek (daar ga ik dit weekend eens van genieten zie). Direct na het werk ging ik met mijn cadeautje langs de Lieve Bompa. Die zat te glunderen want hij wist al lang dat nicht A. zwanger was, terwijl wij het nog maar van gisteren weten. Toen ik even later thuis kwam, zette ik de wasmachine in gang, duwde ik gauw een focaccia in de oven, gaf ondertussen Miss Poes eten (hoewel ze volgens mij nog teert op die duif die ze gisteren verorberde), dekte de tafel en zette de strijkplank met toebehoren klaar. Na het eten vloog ik in de strijk: mijn nieuwe t-shirt moest eens opgestreken worden en overlaatst had ik gezien dat mijn sjaaltjes allemaal nogal verkreukeld waren. Ik heb mij dus een uurtje geamuseerd. Daarna was de was klaar en hing ik ze op rekjes. En daarna rommelde ik mijn kamer (oftewel de zwijnenstal, ’t was weer erg) grotendeels op.

Rond 22u15 vond ik het welletjes en belandde ik op internet. Waarna ik afsloot met een knuffelsessie met Miss Poes.

Veel gedaan vandaag. Maar ik ken mijzelf: langer dan één dag duurt dat niet bij mij. Dus morgen gaat er niet veel gebeuren, vrees ik.

9 thoughts on “559 Tita en een productieve dag

  1. Da’s inderdaad een goed gevulde dag,. Gelijk een Diesel he, traag op gang komen en dan.. niet meer te houden 🙂
    Is het wat, dat Flow vakantieboek? Heb het tijdschrift onlangs bij een vriendin doorbladerd, maar heb het nog altijd niet zelf gekocht!

Geef een reactie

