562 Tita en haar haar

Kappersbezoeken: not my cup of tea. En toch ga ik volgende week maandag al terug na amper vier weken. Niet mijn gewoonte trouwens, want ik vind kappers duur. Te duur. Zeker voor vrouwen. Life is not fair!

Ik ben helemaal niet ontevreden over hoe mijn haar geknipt werd. Het zag er goed uit toen ik er buiten stapte. Tot ik mijn haar zelf waste. En toen vond ik het op niks meer trekken. Nu is mijn haar op een ambetante lengte, de tussenlengte, aanbeland. En al een tijdje probeerde ik mijn haar in een staartje te doen, maar dat lukte niet zonder schuifspeldjes om de boel bijeen te houden. En ik heb een hekel aan dat gepruts. En ik realiseerde me ook al een tijdje dat ik op de trouw van Helle geen echt lang haar zou hebben en al blij mocht zijn met een staartje zonder schuifspeldjes. Toen kwamen daar ook nog eens een paar warme dagen bij waarbij ik last had van de warmte (ik heb nogal een dik pak haar) en van de plakkende haren in mijn nek. En plots zei één van mijn tantes dat ze mijn haar eigenlijk veel leuker vond kort. Waarop ik mij realiseerde dat ik mijn assymetrische coupe van 2 jaar geleden eigenlijk echt heel leuk vond.

En toen besloot ik dat ik maandag gewoon naar de kapper ga gaan. Dat ik weer zo’n assymetrische coupe laat knippen. En dat ik vanaf nu om de zes weken naar de kapper zal gaan ondanks dat het duur is en niet leuk want korte coupes moeten vaker worden geknipt.

En dan begin ik mijn vakantie gelijk met een nieuwe frisse coupe en een blij gevoel. Why not?

5 thoughts on “562 Tita en haar haar

  1. Ik ben ook op sukkel met mijn haar! Het is op 2 maanden tijd wel flink gegroeid maar omdat ik twijfel of ik mijn frou niet wil laten groeien heb ik die zelf niet meer geknipt met als gevolg dat alles in mijn ogen begint te hangen en ik haaaat dat. Ik weet van mezelf ook dat ik beter sta met een kortere coupe (enfin niet zo kort als die van jou) maar ik heb altijd al lang haar gewild en ik ben eindelijk terug op de goeie weg – nog een centimeter of 15 :p
    En ik ga binnenkort op zoek moeten naar een kapper, wsl wordt het terug de schoonmoeder maar die doet er altijd zo laaang over, wel 2u soms, en ’t is nog nooit volledig mijn goesting geweest.
    Typisch vrouwenproblemen he, mannen hebben het ook op dat vlak toch een pak makkelijker!

Geef een reactie

