566 Tita en woorden die stemmen tot nadenken

Op Pinterest pin ik heel graag mooie of leuke tekstjes. Tekstjes die me soms dingen doen inzien en me doen nadenken. Maar twee seconden nadat ik ze gepind heb, zijn ze alweer uit mijn gedachten verdwenen. Terwijl er echt stukjes tekst tussen zitten waar ik iets mee zou willen doen. Waar ik over zou willen nadenken. En die ik zou willen gebruiken om soms anders te reageren op situaties.

Het lijkt me wel leuk om wat tekstjes op gekleurde papiertjes te schrijven en die dan in een grote pot/bokaal te stoppen. Dan zou ik regelmatig er een briefje uit kunnen halen en het bijvoorbeeld een paar dagen op mijn spiegel of zo kunnen kleven. Zodat ik er regelmatig aan herinnerd word. En zodat ik er effectief over nadenk. En wie weet vloeien daar zelfs nog blogpostjes uit. 😉

5 thoughts on “566 Tita en woorden die stemmen tot nadenken

  1. Er is bij mij een spreuk die al jaren in mijn hoofd zit. Ik hoorde ze voor het eerst toen ik een jaar of vijftien was: “It’s nice to be important, but it’s more important to be nice”. In mijn ogen is het een spreuk die langs twee kanten snijdt. Dan kom je in situaties zoals jouw ‘mevrouwtje Ja’. Tegen iedereen vriendelijk en hulpzaam zijn, daardoor je jezelf ondermijnt.
    Ik moet eens dringend leren dat je niet met iedereen ‘goed’ overeen kunt komen.
    En zo ook om te eindigen met een spreuk: “je kunt geen omelet bakken zonder eieren te breken”, dat heeft er ook allemaal wat mee te maken misschien? Je kunt geen vrienden hebben en houden zonder vijanden?

    • “It’s nice to be important, but it’s more important to be nice” slaagt voor mij meer op het feit dat je niet te hoog moet oplopen met jezelf, dat je jezelf niet belangrijker moet voelen dan een ander en dat je door vriendelijk te zijn (en daarom moet je nog niet per sé iets voor iemand doen) voor anderen vanzelf belangrijk wordt.

      En je kunt geen vrienden hebben en houden zonder vijanden? Dat weet ik nog niet zo zeker. Ik heb eigenlijk geen vijanden, denk ik. Buiten dat het niet klikt met mijn zussen.

  2. Voilà ik wou juist zeggen da’s uitstekend materiaal voor een blogpost, dan kunnen wij ineens ook mee nadenken, blijven stilstaan. DOEN!

Geef een reactie

