568 Tita en het eerste vakantieweekend

Mijn vakantie begon ietsje vroeger dan die van mijn collega en bazen. Want ik had mijn korte zaterdag en daardoor al om 14u gedaan met werken. Olé!

Ik ben dan ook onmiddellijk naar de kapper gespurt. Weg met die halflange haren die niet lang genoeg zouden zijn geweest tegen de trouw van Helle en die te warm waren met dit warme weer en eigenlijk niet meer pittig stonden. Ik was ze beu en dolgelukkig toen ik anderhalf uur later met een fris kopje weer buitenstapte.

’s Avonds koos ik min of meer voor platte rust. Achterover leunen in een berg kussens en terwijl kijken naar “Pride and Prejudice” met o.a. Keira Knightley. Eén van mijn favoriete films. En ja, ik weet het: de romantiek druipt er af en het is een beetje melig. Maar ik ben echt gek op kostuumfilms en de dramatiek van de al dan niet beantwoorde liefde.

De zondag werd geheel opgeofferd aan het verjaardagsfeestje van de Mams. In de voormiddag hielp ik haar met de voorbereidingen: stofzuigen, groentjes snijden,… Rond de middag kwamen de zussen. En op een gegeven moment was het klinkende ambras tussen Lune en mij (ik had een verjaardagscadeautje voor haar en voor Kleine M. en ze weigerde het te accepteren). Helle is mij gelukkig achterna gekomen toen ik het aftrapte en deed mij even herinneren aan het feit dat we dit voor de Mams moesten doen. So we did. Maar het was een rottige middag en ik was blij dat ze weg waren.

Vanaf vandaag hoop ik toch dat de vakantie wat positiever wordt.

7 thoughts on “568 Tita en het eerste vakantieweekend

  1. Je zus overdrijft echt… Maar dat weet je dan weer: daar hoef je echt geen geld meer aan te verspillen!
    Keira Kneightley aan dat mens heb ik een gigantische hekel.

Geef een reactie

