571 Tita doet het rustig aan

Vermits de Russen op bezoek kwamen deze week plande ik niet te veel uitstapjes en was ik vooral veel thuis. Maar ik genoot van de rust, van het niets moeten en van de dingen die ik wel deed.

Maandag ging ik een half dagje shoppen met de Mams in Breda. Gezellig. Alleen vonden we niet veel. De buit bestond uit 1 paar Ecco-sandalen (voor in Berlijn en om mee te gaan werken), 1 paar Ecco-ballerina’s (ook om mee te gaan werken), een blauw sportief maar toch gekleed vestje (want ik zocht al lang een gemakkelijk vestje dat je met veel kan combineren) en 1 paar oorbellen (witte stekertjes met een blauwe bloem op).

Dinsdag prutste ik wat op de computer en ’s middags installeerde ik mij onder een grote parasol. Met een boek, kruiswoordraadsels en sudoku’s. En ik begon met het pimpen van mijn klok (wordt vervolgd).

Woensdag begon ik met het opkuisen en opruimen van mijn kast. Eigenlijk met de bedoeling om gewoon elke dag 1 schap te doen. Maar… ik had blijkbaar de opruimmicrobe binnengekregen en deed voort. ’s Avonds klokte ik af met 4 gepoetste en opgeruimde planken van de grote kast, het 5e schap ook al gepoetst (maar niet opgeruimd) en 1 gepoetst en opgeruimd schap (nog 1 en een lade te gaan) van de kleine kast in de oude kamer van Lune. Dan heb ik nog 1 klein kastje met van die typische Ikea-schuifjes dat ik nog moet uitkuisen en voor de helft moet opruimen. Kortom: ik sta er kei-goed voor.

Donderdag besloot ik de boel de boel te laten. Ik had zin om eens buiten te komen en stapte op de fiets richting Antwerpen. Een lekker maar warm fietstochtje. Veel aankopen deed ik eigenlijk niet: een origineel uilen-lenzenpotje, de nieuwe Flow, het 2e Stieg Larsson-boek (in de Kringwinkel) en een voorraad frisdrank uit de bio-winkel (want zonder suiker). Daarna fietste ik naar de Lieve Bompa om voor zijn boterhammetjes te zorgen. Eens thuisgekomen kwam ik tot de ontdekking dat ik een rood kleurtje had. Gelukkig niet pijnlijk. Maar ik had me voor vertrek wel eens kunnen realiseren dat de zonnecrème al uitgevonden is. Ongezond!

Vanmorgen stond ik aan de kassa in Dekarfoer na een bibliotheekbezoekje, toen ik een smsje kreeg van vriendin K. Dat ze met haar dochtertje en een vriendinnetje omwille van het slechte weer (dat ze hadden voorspeld maar dat niet doorging) naar een binnenspeeltuin ging en of ik niet mee wou zodat wij ondertussen konden bijbabbelen. Vriendin K. heeft het altijd erg druk, dus ik was blij haar nog eens te zien. En vooral om haar nog eens relaxed te zien.

En nu ga ik verder die laatste planken poetsen en opruimen, zodat ik dit weekend lekker kan genieten van een goed boek, Berlijn-documentatie, stapels ongelezen tijdschriften, het verder pimpen van mijn klok, mooie muziek, Pinterest,… Want meer dan dat staat er voor dit weekend eigenlijk niet op de planning. Maar tijdens de vakantie moet dat ook niet.

 

6 thoughts on “571 Tita doet het rustig aan

  1. Keigoed bezig Tita!! En dan is het alleen bijhouden en poetsen,…….maar of ik veel ga poetsen in mijne verlof,…….dat weet ik nog niet,…….het was vorige week heel proper en ik weet dat dat morgen allemaal om zeep is als de kroost compleet is,…..

Geef een reactie

