594 Tita en de Berlijn-aankopen

De laatste Berlijn-post. 😉

Het was natuurlijk ook onmogelijk om geen geld uit te geven in Berlijn. Ik heb een beetje geprobeerd om op mijn centjes te letten, maar sommige dingen moesten toch écht mee naar huis.

Een overzichtje:

DIGITAL CAMERA

 

DIGITAL CAMERA

 

Ik realiseer me trouwens net dat ik 1 ding ben vergeten te fotograferen: een blauw wikkelsjaaltje. Maar ik ga er niet speciaal nog een foto van trekken want het is maar een heel gewoon blauw sjaaltje, niks bijzonders.

Mijn eerste aankoop:

De originele nesting dolls animal van Ingela P Arrhenius

DIGITAL CAMERA

 

Ik vind ze al zoooo lang zo leuk en schattig. Al ruim van voor ik naar Stockholm ging, waar ik ze overigens ook tegenkwam maar toen kon ik me blijkbaar nog inhouden. ’t Is eigenlijk plastic kinderspeelgoed, maar ik vind ze zo mooi. Ze staan nu gewoon mooi te wezen op mijn nachtkastje.

Er bestaat overigens ook nog een andere versie van: deze. Ik zag ze ook in Berlijn, maar vind die ik kocht mooier.

In de Kiko-winkel kocht ik uiteraard nagellak.

DIGITAL CAMERA

 

Ik deed ook nog een poging om de flesjes van dichterbij te fotograferen, maar dat ziet mijn fototoestel niet zo zitten: hij weigert de foto’s scherp te maken. Dus zullen jullie het hier mee moeten doen. Maar ik denk dat de kleuren wel ongeveer over komen zoals ze ook echt zijn: heel donkerblauw (335), donkerpaars (316), een soort lavendelkleur (332), roze (282), zilver (272), lichtgrijs (329) en donkergrijs (380).  (Voor de zekerheid heb ik de nummers van de lakjes erbij gezet. Misschien kennen jullie wel een website waar je ze beter kan bekijken.) Ik ben er mij van bewust dat die grijze wel op elkaar lijken, maar ik vind ze toch wel verschillend als je ze opdoet. En de donkergrijze hoop ik te kunnen combineren met het rode kleedje voor op de trouw van Helle. Blijkbaar is er trouwens sinds kort een Belgische webshop van Kiko, maar helaas is hij in het Frans. Maar voor diegenen die zich niet kunnen inhouden.

Ook gekocht bij Kiko: een prachtige donkerpaarse oogschaduw (158). Ik heb ook nog ongelooflijk staan twijfelen of ik een pêchekleurige zou meenemen, maar heb het toch maar niet gedaan omdat ik hem iets te gedurfd vond. Ik heb al een turqoise oogschaduw en draag die om dezelfde reden nooit. Terwijl ik wel voor donkerbruin of donkerpaars durf gaan.

Geen geweldige foto, maar ja:

DIGITAL CAMERA

 

Bij Misuki kocht ik een prachtig paar gele oorbelletjes met stipjes. Maar zoals jullie kunnen zien krijg ik ze dus echt niet mooi gefotografeerd.

DIGITAL CAMERA

 

Maar na even zoeken op het internet heb ik er toch een leuke afbeelding van gevonden weliswaar met andere hangertjes.

geleoorbellen

 

En voor de Mams kocht ik deze, ook met andere hangertjes.

oorbellenmoeke

 

Gevonden bij Schwester Herz: een doosje stempeltjes van het hele alfabet in een mooi lettertype. Het kostte wel € 13,95 maar die kan ik nog mijn hele leven gebruiken om cadeautjes en kaartjes mee op te vrolijken.

DIGITAL CAMERA

 

DIGITAL CAMERA

 

Weer gekocht bij Misuki: kaartjes van Orla Kiery. Ik vind haar prints echt heel mooi. Ik zou er eigenlijk best wel een stuk muur mee willen behangen of zo. Ach ja, we zullen beginnen met een paar kaartjes.

DIGITAL CAMERA

 

Gekocht in een boekenwinkeltje waar ik de naam niet meer van weet in Prenzlauerberg: deze leuke kaartjes met uiltjes, inktvisje met paraplu en zwaantjes. Helaas is van het 2e kaartje al een hoekje omgebogen. Jammer!

DIGITAL CAMERA

 

En als laatste nog een paar leuke kaartjes die ik kocht bij Mobilien in Charlottenburg:

DIGITAL CAMERA

Ik hou van die leuke, eenvoudige, speelse tekeningetjes met diertjes.

 

Ik ben benieuwd of jullie nog wat nieuws hebben gekocht op vakantie.

5 thoughts on “594 Tita en de Berlijn-aankopen

  1. Ik denk dat je met je lens te dicht bij je onderwerp zit om te trekken en dat je toestel niet zo dicht kan scherpstellen. Misschien proberen om je toestel iets verder te houden (5cm doet al wonderen) en eventueel iets meer inzoomen dan. ’t Is maar een tip voor je volgende shopping blogje =)

  2. Ik heb de Belgische webshop onlangs ook ontdekt!! Die was er tot een tijd geleden alleszins nog niet! Maar idd enkel in het Frans. Op de Kikosite kan je trouwens de namen van je nagellakjes opzoeken: http://www.kikocosmetics.fr/maquillage/mains/vernis-a-ongles/Nail-Lacquer/p-KM00401001 (mocht je dat willen)
    Op sommige fototoestellen heb je een macrostand (meestal afgebeeld met zo’n bloempje) en die dient voor dichtbij te fotograferen. En anders kan idd misschien het trucje van Dave werken.
    Ik heb een zwak voor kaartjes, vind het zo jammer dat het niet meer “in” is om ze te versturen, ik blijf alleszins vasthouden aan mijn kerstgedichtjes!

    • Ha, dat van dat bloempje wist ik ook niet. Maar ik heb eigenlijk pas in Berlijn (na 3 jaar) ontdekt hoe ik meer kan inzoomen. ’t Is te zeggen: ik heb per ongeluk iets veranderd aan de instellingen, denk ik, maar ik weet niet hoe ik het gedaan heb. 😉

      • Ik ben trouwens ook eens naar die namen van die lakjes gaan kijken. Bedankt!

        En kaartjes daar heb ik ook een zwak voor. Ik heb er telkens weer bij als ik ben gaan shoppen. Ik heb er ondertussen zoveel dat ik er waarschijnlijk de rest van mijn leven geen meer moet kopen. Maar ik ga het niet kunnen laten. 😉

Geef een reactie

