598 Tita en een vakantieoverzicht

Vandaag is mijn laatste vakantiedag. Morgen is het terug tijd voor het dagelijkse leven. Hoewel ik morgen een halve dag moet werken, terwijl ik normaal op maandag niet werk.

Ik had hopen plannen voor deze vakantie. Remember het lijstje van 30? Mijn streefdoel was om er zo veel mogelijk te doen, maar ik wist dat ze niet allemaal haalbaar zouden zijn.

Een stand van zaken:

1) dagje Planckendael: niet gelukt, wel een dagje Bellewaerde, een waardige vervanging maar toch blijft Planckendael op mijn verlanglijstje staan
2) dagje Brugge: niet gelukt, wel waardig vervangen door een dagje Mechelen, maar Brugge wil ik toch ook nog eens zien
3) dagje Gent: check, samen met mijn nichtje
4) afspreken met vriendin P.: check, ze gaf een BBQ in haar tuin voor mij en vriendin E.
5) afspreken met vriendin K.: check, we zijn samen met haar dochter en een vriendinnetje in een binnenspeeltuin beland en hebben heerlijk bijgekletst
6) afspreken met vriendin S.: check, op een zonnig terrasje met leuke verjaardagscadeautjes (eigenlijk heb ik daar nog een grappig verhaal over)
7) minstens 4 boeken lezen verspreid over de hele vakantie: check, ik las er 8 en ben in het 9e bezig (voor de meningen zie de boekenhoek) maar ik sta nog steeds achter op schema
8) afspreken met vriendin V.: check, op een gezellig terrasje
9) mijn reisje naar Berlijn: check
10) nieuwe fiets kopen: is er nog steeds niet van gekomen
11) met de nieuwe fiets een fietstochtje maken naar Bath in Nederland: is er dus ook niet van gekomen, maar staat nog steeds op mijn wishlist
12) een dagje naar Utrecht (wil ik al jaren doen): nog steeds niet gelukt en ik heb er spijt van
13) een klok pimpen: ik ben er aan begonnen maar ze is nog niet af
14) mijn kast uitmesten: check, check, check, al mijn kasten zijn uitgemest en gepoetst en wel in de 1e van de 4 weken, trots!
15) veel piano spelen: de piano staat al weken verstopt achter mdf-platen die samen kasten gaan vormen voor de zusjes, na een smeekbede heb ik 1 keer een half uurtje kunnen spelen, mis het!
16) een dagje niksen: check, vooral veel van dat gedaan tussendoor, maar ook meerdere dagen
17) mijn stapel Psychologies (tijdschrift) verkleinen: geen enkele gelezen, echt erg
18) koken voor de Mams en de Paps: daar ben ik aan kunnen ontsnappen 😉
19) langs de Lieve Bompa en voor zijn avondeten (boterhammetjes) zorgen: check, uiteraard!
20) een hele dag overal “ja” op zeggen (in de mate van het mogelijke): wijselijk niet gedaan, kan gevaarlijk zijn 😉
21)  iets doen voor een ander (en daarmee bedoel ik niet de klusjes voor de Mams): de huisdieren van de buren gedurende 3 weken eten gegeven
22) een dagje Antwerpen: check!
23) een tekening maken of inkleuren: is er niet van gekomen
24) op Pinterest mijn Kerst en Nieuwjaar-bord bekijken en ideetjes opdoen: nee, moet ik echt dringend doen!
25) starten met mijn kerstkaartjes want ik ga voor zelfgemaakt dit jaar: nee, dringend aan de maanddoelen toevoegen
26) een Ikea-bezoekje just voor fun (en zien dat we niet met te veel buitenkomen want dat past hier allemaal niet binnen): nee, maar misschien is dat wel ook zo veilig
27) shoppen in de Kringwinkel (uiteraard!): check, ik was er eigenlijk al uitgebreid binnengestapt voor de verlof en ben er tijdens de verlof nog 2 keer in de rapte binnengestapt: 1 keer hier in de buurt omdat ik de vorige keer over een boek twijfelde en dacht dat ik het had terwijl ik het niet bleek te hebben, de 2e keer in de rapte in Mechelen
28) een dagje shoppen in Breda: check!
29) een film huren: meer dan eens en een paar leuke luchtige films gezien: “The shadow of the sun”, “Alles is familie”, “Deal”, “La délicatesse”, “My sister’s keeper”,…
30) elke dag een foto trekken: ik vergeet dat echt altijd, zou het veel meer moeten doen

Eindresultaat: 15/30. Een goed resultaat vind ik zelf want toch de helft van de dingen heb ik gedaan. En aan een aantal andere dingen is gewerkt of er is iets in de plaats gekomen.

Ik vond het ook geweldig leuk om dingen te plannen en veel leuke mensen te zien. Volgend jaar pak ik het weer zo aan, denk ik.

9 thoughts on “598 Tita en een vakantieoverzicht

  1. Ik plan ook graag dingen in het verlof! Zo zijn mijn twaalf dagen in Canada ook ingevuld. En hier thuis is veel gebeurt wat ik ( door het ventje ) gedaan wou krijgen. Ik heb wel zelf alles moeten regelen in verband, met reis, opvang voor huisdieren enzovoort, valiezen, documenten en boekingen, maar dat doe ik graag!

    • Nee, ik MOET die dingen niet, hoor. Maar de vorige jaren plande ik niets en dan nam ik amper initiatief op de moment zelf om effectief iets te doen. Achteraf had ik het gevoel dat ik niet genoten had van mijn vakantie en dat ik niets leuks had gedaan. Daarom heb ik dat dit jaar wel gedaan en ik heb nu echt het gevoel dat ik leuke dingen heb gedaan. En ik heb nog altijd verschillende dagen nutteloze dingen gedaan en gewoon maar wat gehangen. Dus uitgerust en ontspannen ben ik ook.

  2. Dat van Brugge is mijn schuld 🙂 Maar als ik eerlijk mag zijn, vind ik Mechelen zelfs leuker…
    Als je iemand zoekt om mee naar Utrecht te gaan: ik wil wel. Wil graag een paar steden bij onze noorderburen bezoeken want buiten Amsterdam zag ik daar nog niks!
    Ik denk dat je een prachtige verlof gehad hebt… 🙂

    • Schuld, schuld. Dat is zever, hè. Ik vond Mechelen heel leuk. En Brugge is voor een andere keer. Wie weet was Mechelen volgend jaar wel op mijn lijstje beland.

      Ik zal aan je denken als ik een dagje naar Utrecht plan. Misschien zou het zelfs niet slecht zijn om een weekendje te gaan, vermits het met de trein toch ook niet dichtbij is.

      • Ik heb eigenlijk geen idee hoe ver het is? Ik en de Nederlandse geografie… 🙂 (of geografie tout court!)

Geef een reactie

