617 Tita en vakantievragen

Bij Carrie zag ik een stokje passeren. Het werd mij nog niet toegeworpen, maar ik vind de vragen zo leuk. Dus waag ik mij er spontaan maar aan.

1:Welke routines neemt ge van thuis mee op reis? (fitnessen, lezen in bed, de 3 stappen van Clinique elke ochtend en avond,…)

Weinig eigenlijk. Lezen, overal. Dat is zowat de enige echte routine die ik overal heb. Als je het een routine kan noemen. Voor de rest laat ik eigenlijk quasi alles los als ik op reis ben.

2. Bikini of badpak – zwemshort of Speedo?

Eigenlijk geen van beiden. En daar wil ik dus niet mee zeggen dat ik dan naakt ga zwemmen. Ik heb gewoon een hekel aan zwemmen. Ik ben bang van diep water en ik voel mij niet op mijn gemak in zo’n strak pakje waarin je elke vetrol ziet.

3.  Aan welke nationaliteit ergert ge u het meest en waarom?

 Nederlanders. Sorry, maar die denken echt dat de wereld van hen is. Allé, niet allemaal natuurlijk. Nooit iedereen over dezelfde kam scheren. Maar ik vrees dat het toch wel vaak het geval is. Excuses aan de sympathieke Nederlanders die hier wel eens lezen.

4. Wat is de meest magische plaats die ge ooit bezocht?

 Voor mij blijft dat Stockholm met zijn prachtige eilandjes.

5. Legt ge veel contacten op vakantie? Zo ja, trekt ge naar de Belgen of naar de locals?

 Eigenlijk niet. Ik vind dat ook nogal moeilijk als je op je eentje op stap bent. Hoewel ik het in Berlijn wel heel fijn vond om ’s avonds een babbeltje te doen met mijn gastvrouw.

6. Wat is het meest gênante dat ge ooit hebt meegemaakt of meest marginale dat ge ooit hebt gezien in de plaatselijke discotheek?

Ik ben geen discotheekmens. Maar toen ik 14 was ben ik een keer met mijn tante en nonkel (die samen geen kinderen hebben) en een nicht naar Zwitserland op vakantie geweest. In zo’n Intersoc-hotel. Daar was er ook elke avond disco. En op de laatste avond kwam mijn nonkel daar gelijk een onnozelaar op de dansvloer gesprongen en begon hij ongelooflijk belachelijk te dansen. Hij moest gewoon nog even komen zeggen om hoe laat we de volgende ochtend zouden vertrekken en kreeg een aanval van aanstelleritis.

7. Vertel ons every. naughty. detail. over uw meest zwoele vakantieliefde ooit.

 Nooit gehad. Als tiener ging ik met mijn ouders meestal op vakantie naar plekken waar geen kat kwam. Of de kat wel, maar in ieder geval geen mens. Mijn ouders hielden er van zeer afgelegen op vakantie te gaan. Liefst in mini-dorpjes met 7 huizen. Ik had, buiten mijn zussen, dus zelden gezelschap.

8. Welke – al dan niet bezochte – landen spreken u absoluut niet aan en waarom niet?

 Aziatische landen.

9. Aan welk eten waagt ge u absoluut niet (meer) op vakantie?

Ik moet bekennen dat ik sowieso een beetje een viesneus ben en niet zo graag nieuwe dingen probeer.

10. Bent ge een souvenirkoper en zo ja, kiest ge voor de traditionele souvenirs? Voor wie brengt ge ze mee?

Ik koop op reis wel meestal iets (of meerdere dingen) voor mezelf. Niet per sé traditionele souvenirs. Hoewel ik in Stockholm wel een koffiebeker kocht met de typische eland op. Meestal zijn het gebruiksvoorwerpen of kaartjes met leuke tekeningen. Ik breng ook meestal wel iets mee voor mijn ouders. Vorig jaar pralines, dit jaar een paar oorbellen voor de Mams.

11. Gaat ge mij een kaart sturen, de volgende keer dat ge op reis gaat? Alstublieft?

 Ik stuur nooit kaartjes. Behalve naar de Lieve Bomma en Bompa. De meeste van die ansichtkaarten vind ik trouwens archi-lelijk.

4 thoughts on “617 Tita en vakantievragen

  1. Reizen naar afgelegen plekken,……dat moet ook wel speciaal zijn geweest,….is iets wat hoog op mijn lijst staat, maar dan om te doen met Big,…afgezonderd zijn van alles,…….en ik ben ook geen fan van Aziatische landen,…..weet niet waarom eigenlijk,……:-)

Geef een reactie

