635 Tita en het verlengde weekend

Het begin van mijn weekend viel een beetje in duigen. Ik had namelijk donderdagmiddag een middagje bijpraten gepland met een vriendin, maar die zei af wegens te moe en nog te veel voorbereidingswerk voor het verjaardagsfeestje van haar zoontje. En ook J. belde ons café-avondje af wegens ziekte. In plaats van zielig zitten wezen, heb ik dan maar gelijk mijn strijk weggewerkt. En ’s avonds heb ik een uurtje lekker een boek zitten lezen bij de buren met de kat op schoot: katsitten ipv babysitten.

Vrijdagochtend besloot ik gelijk mijn kamer maar eens aan te pakken. Die had dringend een poetsbeurt nodig en als ik dat gelijk deed kon ik de rest van het weekend ongestoord (dat is natuurlijk altijd buiten de Mams gerekend) genieten en mijn eigen ding doen. Ik switchte mijn interieur een beetje voor zover dat mogelijk is in zo’n kleine ruimte en ruimde mijn “nestjes” wat meer op (maar natuurlijk nog net niet helemaal, kwestie van altijd iets te doen te hebben, zeker?). ’s Avonds ging ik babysitten bij de buren die ik ook nog eens logées hadden. Dus ik slaagde er in om op 1 uur tijd 6(!!!) kinderen tussen 2 en 8 jaar te doen opruimen en in hun bed te krijgen (hun pyjama’s hadden ze gelukkig al aan) en toen was ik eigenlijk zelf ook wel aan een dutje toe! 😉 Een dik half uur later was het gelukkig stil en moest ik “mijn strenge versie” (ja, die bestaat) niet meer bovenhalen. Daarna was het tijd voor mijzelf en mijn boek. Ik had nog zo’n 100 pagina’s te gaan en die waren uit tegen dat ik in mijn bed lag (ik begon te lezen rond 21u en lag in mijn bed om 1u).

Zaterdag stond in het teken van het opruimen van mijn laptopje en usb-sticks en virusscanners draaien omdat mijn internetverbinding heel slecht werkt. Maar ik vond helaas geen oplossing dus ik ga de Paps er eens op los moeten laten. ’s Avonds keek ik een film. De titel ben ik even kwijt, maar ik vond hem heel beangstigend. Hij ging over een epidemie waardoor de mensen langzamerhand al hun zintuigen kwijtraakten (hun geur, hun smaak, hun gehoor en uiteindelijk hun zicht) en hoe ze daar op reageerden.

Zondagochtend ging ik dus shoppen en daarna besprak ik met de Paps het kast-restaureer-plan. De Mams had nog een paar klusjes op haar verlanglijstje staan. Maar daarna dook ik achter de laptop in de hoop wat blogs te kunnen lezen (ah ja, ik doe dat tegenwoordig alleen op zondag). Maar mijn internetverbinding is tegenwoordig zo slecht dat het gewoonweg niet lukte. Ook mijn poging tot het opruimen/aanvullen van mijn pinterest-borden mislukte dus. Gelukkig was er ook nog mijn usb-projectje waar ik tussendoor in het weekend ook al wat aan had gewerkt, dus ik wist mij wel weer bezig te houden. Tegen 16u vertrok ik naar de Lieve Bompa om hem een bezoekje te brengen, waar ik al gauw ook het gezelschap kreeg van de Mams en Favonichtje en haar vriend. We hebben lekker samen bijgekletst en gelachen (vooral toen Favonichtje aan de Lieve Bompa vroeg of hij nooit priester had willen worden en die stomverbaasd was om die vraag (hij heeft 7 kinderen)).

Deze ochtend (maandag) slaagde ik er eindelijk in om mijn feedreader leeg te lezen. En ik wiste gelijk een aantal blogs uit de lijst. Omdat ik hun postjes niet meer interessant vind. Ik zat er dus al een heel eind sneller door dan vorige week. Ik realiseer me trouwens net dat ik volgende zondag eigenlijk helemaal geen tijd ga hebben om blogs te lezen want ik heb een overvol weekend (met leuke dingen). Deze middag heb ik me al door een aantal stomme klusjes gewerkt: mails versturen, eid-kaart-code aanvragen,… Mijn klusjeslijst is dus weer een pak korter. En binnen 10 minuten krijg ik mijn buurkindjes onder mijn hoede. Ready voor een drukke avond!

5 thoughts on “635 Tita en het verlengde weekend

  1. Wauw da’s goed gewerkt!! Die blogopkuis ik zou dat ook moeten doen, probleem is dat ik zoveel interessante blogs in mijn lijst heb zitten, een mens zou gewoon meer uren op een dag moeten hebben.

Geef een reactie

