644 Tita en klusweek

Ik had zaterdag weer zo’n “ik-word-gek-van-al-die-rommel”-moment. Zo eentje dat me vaker en vaker overkomt. De opruimwoede overvalt me dan plots en ik verander in een opruimfurie. Maar meestal niet voor lang. En ik ben mezelf er van bewust dat dat ook deze keer het geval zal zijn.

Daarom ben ik er zaterdagavond ook gelijk in gevlogen. Ondanks dat ik al een werkdag van 10 u achter de rug had, vloog ik ’s avonds nog voor 3 kwartier in de strijk. Die overigens al een dag of 4 hing te wachten omdat ik gewoonweg niet thuis was ’s avonds de voorbije week.

Deze ochtend (zondag dus) sloeg ik aan het poetsen, maar tussendoor nam ik wel wat de tijd om lekker te lezen want ik kan het boek waarin ik momenteel bezig ben heel moeilijk wegleggen. Ik moest ook de kleur kiezen voor mijn kast. Ik ga er nog niks over verklappen: binnenkort krijgen jullie een volledige voor en na van mij. Na het poetsen beloonde ik mezelf met het lezen van de achterstallige blogposts: 138 die gelukkig na het verwijderen van een paar blogs konden teruggedrongen worden tot 122. Daarna moest de gepoetste kamer nog opgeruimd worden en deed ik nog wat kleine klusjes zoals mijn smoelenboekpagina nog eens opruimen (privacy-instellingen en van 81 vriendjes ging ik naar 66 vrienden, hoe minder hoe liever, toch in de virtuele wereld!).

Morgen staat een bezoek aan de administratieve diensten op het programma: ik ben de code van mijn identiteitskaart kwijt en heb die nodig om mijn interimcontracten te ondertekenen. Maar daarna beloon ik mezelf met een shoppinguurtje in de Kringwinkel (nog altijd mijn favoriete winkel) op zoek naar een cadeautje voor mijn Secret Santa-slachtoffer en uiteraard mag ik ook mezelf niet vergeten. ’s Middags wil ik nog wat klusjes doen voor ik moet gaan babysitten.

Ik heb me voorgenomen om mijn opruimwoede vol te houden tot en met vrijdagavond. Dan nog zal niet alles zijn opgeruimd. En dan nog zal ik nog veel tijd voor mezelf hebben, want ik ben sowieso al 2 avonden niet thuis deze week. En ik gun mezelf ook nog altijd mijn leesmomentjes.

Het enige wat ik absoluut wil gedaan hebben tegen vrijdagavond is 1 tijdschrift volledig uitlezen en het bij het oud papier kieperen. Mijn stapel ongelezen tijdschriften is namelijk echt de spuigaten aan het uitlopen: hij is ongeveer een halve meter hoog nu. En ik wil heel graag mijn abonnement op mijn favoriete tijdschrift vernieuwen, maar als ik niet meer lees in die tijdschriften wordt de berg onoverkomelijk.

Dus geen hoge eisen, denk ik. Ik ben eens benieuwd of ik een redelijk voldaan gevoel ga hebben tegen vrijdagavond.

3 thoughts on “644 Tita en klusweek

  1. Ik werd dit weekend gek van heel mijn huishouden dat stond te dansen en ik ben bezig in een goed boek en hij raakt ook niet uit, blogachterstand is aan het oplopen en deze week wordt weer druk,…..zowel in het paradijs als thuis,…en van die controle te verliezen, daar word ik nu ambetant van se 🙂 :-),…..we willen ook zoveel hé,…..teveel zoveel is duidelijk!!

  2. Zoveel tijdschriften … ik zou er moedeloos van worden 🙂
    Ben ook opkuis aan het maken in de digitale wereld… Twitter is al gebeurd, FB WIP en de bloglijst staat nog op de to do….

Geef een reactie

