652 Tita herbekijkt haar goede voornemens van 2013

Een terugblik zo op het einde van het jaar vind ik altijd wel leuk. Dus jullie mogen jullie je even aan dergelijke postjes verwachten de komende uren/dagen.

Ik had 12 goede voornemens voor 2013. En ja, ik was me er al van bij het begin van het jaar zoals altijd wel bewust van dat ik ze nooit allemaal kon waarmaken. Zelfs nog niet de helft. Maar doelen stellen motiveert mij wel. Of toch voor eventjes want na een paar maanden verlies ik ze zoals iedereen wel uit het oog.

Eens kijken hoe ik het er in 2013 vanaf bracht.

1) Mijn eetgewoontes aanpassen.

Ik wou ietsje scherper staan op de trouw van mijn zusje en kunnen gaan shoppen in een kledingwinkel met echt mooie kleren. Uiteindelijk vond ik toevallig een mooi kleedje waarvoor ik niet eens moest diëten. Op het moment van de trouw woog ik ongeveer evenveel als in het begin van het jaar. Wel heb ik ergens in mei een maand lang tijdens de week een suikerdieet gehouden en daar voelde ik mij super bij. Eigenlijk heb ik het zelfs langer volgehouden, maar de warme zomer en vakantie hebben mij te veel in de verleiding gebracht. Sindsdien heb ik niet meer de moed gehad om er aan te beginnen. Ondertussen staat de weegschaal wel op ongeveer 3 kg minder dan op 1 januari 2013. En daar heb ik eigenlijk niets voor moeten doen want ik ben momenteel niet op dieet.

0,5/1

2) Consuminderen

Echt bewust minder kopen heb ik in 2013 eigenlijk niet gedaan. Wel ben ik in mei begonnen met een spaarprojectje en dat hou ik nog steeds vol. Ondertussen heb ik al een mooi bedrag extra kunnen sparen.

0,5/1

 

3) Lezen

Wat ik de voorbije jaren moeiteloos waarmaakte, is me in 2013 niet gelukt. Om de één of andere reden had ik een serieuze leesdip in het begin van het jaar en ik heb mijn achterstand niet meer ingehaald. Momenteel ben ik bezig in boek 50 en ik hoop dat uit te hebben tegen oudejaarsavond, maar ik ben niet zeker of het zal lukken want ik heb nogal veel op de planning staan de komende dagen.

0/1

4) Plannen

Ik ben er nog steeds niet goed in. Gedurende het voorbije jaar heb ik er weer veel over gelezen en tips verzameld in de hoop er ooit ook effectief iets mee te gaan doen. Ik merk wel dat als ik het doe, het me deugd doet. Ondertussen heb ik ook een tablet gekocht met als doel daar gemakkelijk mijn agenda en to do-lijsten op bij te houden.

0/1

5) Vakantie

Ik ben de voorbije zomer op mijn eentje naar Berlijn geweest. Check!

1/1

6) Haken

Ik heb niks, nada, nothing gehaakt in 2013. Maar ik ben verplicht om het in 2014 te doen dankzij mijn Secret Santa!

0/1

7) Beeldschermloosheid

Het constant volhouden is absoluut niet gelukt. Wel heb ik tijdens babysitavonden vaak heel bewust de tv uitgezet en gelezen in boeken of tijdschriften. Maar ondertussen heb ik een tablet, dat wordt dus gevaarlijk en iets waar ik streng over ga moeten zijn tegen mezelf.

Niet te streng zijn voor mezelf: 0,5/1

8) Andere cadeautjes geven

Dat heb ik ook niet echt gedaan. Hoewel ik wel geprobeerd heb om de verpakking van mijn cadeautjes te pimpen met stempels en masking tape. Enfin, ik heb dat gedaan bij de cadeautjes voor Joppe. ’t Is toch al 1 keer gelukt dus. 😉

0,5/1?

9) Joggen

Ik ben herbegonnen in het voorjaar van 2013. Maar ik was niet streng genoeg voor mezelf. En toen ik gevallen ben op een slechtliggende oprit, heb ik er de brui aan gegeven. Daarna ben ik nog eens herbegonnen in de late zomer, maar ook toen had ik er snel genoeg van. Toeme, toeme, toeme toch!

0/1

10) Autorijden

Ik ben letterlijk 1 keer in de auto gestapt met de handleiding van de wagen en heb een uurtje zitten lezen. Daarna was de agenda te druk.

0/1

11) Groen leven

Eigenlijk doe ik dat al redelijk. Wij stoken niet hoog. En ik laat niet onnodig water lopen of het licht aan. Bovendien doe ik quasi alles met de fiets. ’t Zijn details waar nog aan gewerkt kan worden. Minder lang douchen, niet de deuren laten open staan als de verwarming aan staat. Dat soort zaken.

0,5/1

12) Projectjes afwerken

Ik ben aan verschillende projectjes begonnen, maar heb er weinig volledig afgewerkt. Kan beter dus.

0,5/1

 

4/12 is gene vette. Maar ik had niets anders verwacht. Misschien voor volgend jaar mijn doelen wat bijstellen en proberen niet te buizen. 😉

3 thoughts on “652 Tita herbekijkt haar goede voornemens van 2013

  1. Allee, je hebt toch een paar dingen verwezenlijkt. Maar 50 boeken op een jaar lezen, dat vind ik al heel wat hoor! Bovendien is lezen volgens mij geen “must”, maar iets wat je doet als je anders niet te doen hebt. Maar voor boekenwurmen heeft het vast een heel andere betekenis! IN elk geval, mijn beste wensen voor 2014!

  2. Ik vind niet dat je jezelf een 0 mag geven bij lezen, 50 boeken is verdorie veel!!!
    Ik heb ook al lang niks meer gehaakt, en ik mis het vreselijk 😦
    Je had wel erg hoge doelen gesteld, ik vind dat je het er nog goed van hebt afgebracht hoor!

Geef een reactie

