659 Tita en de kast

Wees gewaarschuwd: dit wordt een stoefpost! 😉

Toen de Mams en de Paps deze zomer terug kwamen van vakantie lieten ze hun foto’s zien en vertelde de Mams dat er een gelijkaardige kast als op de foto bij de Lieve Bompa op zolder stond. En ik vond dat precies wel interessant.

Vlak voor de Lieve Bompa verhuisde naar zijn serviceflat zei hij dat de kinderen en kleinkinderen maar eens goed moesten rondkijken in huis en dat ze mochten kiezen wat ze wilden hebben. Ik moest onmiddellijk aan de kast denken. Hoewel ik die ondertussen eigenlijk nog altijd niet had gezien. Dus ging ik tijdens een bezoekje aan Bompa eens op zolder kijken. En ik zag er onmiddellijk iets in. Ondanks het feit dat hij lelijk bruin geschilderd was. Maar ik geloofde wel dat er iets van te maken viel.

Zie eens wat een dutske dat was. ’t Is wel een foto getrokken op een slecht verlichte zolder. En mijn arm wou graag mee poseren. 😉

IMAG0171

De Mams kon ik blijkbaar vrij gemakkelijk overtuigen, de tantes vonden dat ik hem moest krijgen, maar de Paps was een moeilijker geval. Maar uiteindelijk wilde hij wel eens gaan kijken en zag hij het toch zitten. Ik heb weliswaar mee moeten schuren aan de deurtjes en daar kroop veel tijd in. Maar ondertussen ben ik een bandschuurheldin. 😉

IMAG0181

De Paps nam gelukkig de kast zelf voor zijn rekening. Zo helemaal ontmanteld zag die er zo uit.

Het onderste gedeelte:

IMAG0182

 

En het bovenstuk op zijn zijkant:

IMAG0183

Best eng trouwens om dat zo te zien staan. ’t Is dat ik in de Paps zijn vakkundigheid geloof.

De Paps heeft nog heel wat herstelwerk moeten doen en terwijl hij bezig was met het aanbrengen van de primer koos ik de definitieve kleur. Ik heb een tijdje turqoise in mijn hoofd gehad, maar toen ik de stalen zag vond ik dat toch nogal saai.

Uiteindelijk koos ik voor een toch wel gedurfd kleurtje dat de Paps achtereenvolgens “u Amélie Poulain-kleurtje” en een “ziekelijk kleurtje” heeft genoemd. Maar intussen heeft hij ook al gezegd dat hij er wel mee kan leven en dat het hem zelfs aan Deens design doet denken.

Dus de kast kreeg een likje Emerald…GROEN (en nieuwe pootjes en handvatjes voor de deurtjes)! TADAA!

DIGITAL CAMERA

 

Ik had echt nooit durven dromen dat ze zo mooi zou worden!

Heel leuk vind ik de kleinste deurtjes. Die zijn zo schattig. En het gedeelte met de spiegel vind ik ook geweldig. Leuk om lichtjes in te zetten in de winter. Maar je kan het ook met vanalles anders decoreren en dus telkens de kast een ander uitzicht geven. Het uiltje heb ik trouwens gekocht van Ingesnuffel en het appeltje kocht ik onlangs op de Beparkte Oplage in Park Spoor Noord in Antwerpen. Het gedeelte onder de spiegel is ook een beetje een plekje voor decoratie, maar het mag natuurlijk niet te veel zijn, dus besloot ik er nu een tijdje wat boeken in te zetten maar dan wel op kleur gesorteerd. En dat heeft ook wel een speels effect vind ik. De kaarsenhoudertjes heb ik eens gekocht in de Kringloopwinkel.

DIGITAL CAMERA

 

Voilà, ik heb nu een kast voor als ik ooit het huis uit raak. Een tafel is er trouwens ondertussen ook. Ook eentje van de bij de Lieve Bompa. De Paps heeft die ondertussen ook helemaal afgeschuurd en is die momenteel een paar laagjes witte verf aan het geven want witte tafels vind ik prachtig! En ondertussen kreeg ik van de tantes ook de microgolfoven van de Lieve Bompa. En er staat waarschijnlijk ook nog een wasmachine op mij te wachten. Nu nog iets vinden om in te wonen.

11 thoughts on “659 Tita en de kast

  1. Van smaak ben ik nogal vrij klassiek, en ook al zou ik persoonlijk zelf nooit voor een groene kast gaan vind ik het resultaat echt wel mooi! En zeker als je het begint ziet en te bedenken dat jij met Paps het helemaal alleen gedaan hebben. Echt heel knap!

  2. Mooi werk van die kast. Ik moet toegeven dat groen niet mijn keuze geweest zou zijn maar ze is mooi afgewerkt. Chapeau voor je papa dat hij dat aandurft die kast zo te ontmantelen.

  3. Amai, die kast is nu persoonlijk mijns stijl niet, maar het is idd een hele make over waar jullie veel werk in hebben gestoken! En ik weet hoeveel voldoening dat geeft! 🙂 Geniet van je kast! 🙂

  4. Amaaaaaai prachtig resultaat echt waar!!! Mag je terecht trots op zijn! En die kleur, ik ben vollédig fan!!! (daar valt mijn ladekastpimpproject helemaal bij in het niet, gelukkig heb ik er nooit een blogje over gemaakt, dit is gewoon veel beter!!)

Geef een reactie

